baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Jak rozpoznać uszkodzenie uszczelki pod głowicą

Jak rozpoznać uszkodzenie uszczelki pod głowicą

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Sobota, 15.10.2011, 08:13

Silnik samochodu do poprawnej pracy wymaga skutecznego chłodzenia – w innym wypadku szybko uległby zniszczeniu. Niestety, silniki chłodzone cieczą prędzej czy później ulegną niepozornej, ale groźnej usterce: uszkodzeniu uszczelki pod głowicą silnika, oddzielającej płaszcz wodny od komór spalania. Należy jak najwcześniej rozpoznać takie uszkodzenie: choć nie unieruchamia ono pojazdu, może ono doprowadzić do uszkodzenia elementów silnika lub nawet jego zatarciu. Całe szczęście objawy tej usterki są typowe i nietrudne do zauważenia, ale i tak za naprawę zapłacimy zwykle około 500 zł.

Przyczyny
Przyczyn usterek uszczelki pod głowicą jest kilka – w niektórych modelach silników usterka ta występuje regularnie, nawet co 60 000 km, w innych konstrukcjach nie ma tego problemu po setkach tysięcy kilometrów. Oprócz konstrukcyjnych predyspozycji do usterki, duży wpływ ma także eksploatacja pojazdu: obciążanie i wprowadzane w wysokie obroty zimnego silnika lub przegrzanie jednostki napędowej znacznie przyspieszają pojawienie się usterki. Trzecią z głównych przyczyn może być wcześniejsza nieprawidłowa naprawa lub błąd w montażu głowicy.

Objawy
Najczęściej usterka uszczelki pod głowicą postępuje liniowo – od drobnych objawów, po dobrze zauważalne, zwiastujące duże zaawansowanie usterki.

Jednym z pierwszych objawów może być wzrost wskazywanej ilości oleju silnikowego i spadek poziomu płynu chłodniczego. Następnie zaobserwować możemy duże ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego, jasną substancję, „masło” na korku wlewu oleju silnikowego, zapach spalin w aucie oraz zapach podobny do płynu chłodniczego w spalinach. Końcowa faza usterki to duże trudności z odpaleniem samochodu, bardzo intensywna biała chmura pary wydobywająca się z tłumika po uruchomieniu auta i znaczne ubytki płynu chłodniczego.

Rozwiązanie
Wymiana uszczelki pod głowicą jest raczej nieskomplikowaną czynnością, ale na ogół wymaga oddania samochodu na przynajmniej jeden dzień do warsztatu. Nie opłaca się wykonywanie tej naprawy w domowym garażu, gdyż oprócz wymiany uszczelki, często konieczne jest także planowanie głowicy – bardzo precyzyjna czynność, która ma ogromny wpływ na skuteczność naprawy. Naprawa w niezależnym warsztacie, razem z częściami, to kilkaset złotych – wszystko zależy od rodzaju silnika.

źródło: 

 

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE