baza firmog³oszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona g³ówna » aktualno¶ci » Kupuj z ma³ym przebiegiem lub klasy ¶redniej

Kupuj z ma³ym przebiegiem lub klasy ¶redniej

  Kategoria: Bie¿±ce  /    Dodano: Czwartek, 26.01.2012, 10:41

Opel Astra i Audi A4 to najmniej awaryjne pojazdy u¿ywane w raporcie DEKRA 2012. Najlepszy indeks usterkowo¶ci („najlepszy wynik jednostkowy“) osi±gn±³ Opel Astra (indeks: 96,9%), pokonuj±c Opla Insigniê (96,0%) oraz Renault Mégane (95,9%). W drugiej kategorii („najlepszy we wszystkich klasach“) najlepsze wyniki we wszystkich przedzia³ach przebiegu uzyska³o Audi A4. Na miejscach drugim i trzecim znalaz³y siê Mercedes klasy C i Audi A6.

– „Zasadniczo nale¿y stwierdziæ, ¿e w ostatnich latach nast±pi³ wzrost liczby usterek wystêpuj±cych w samochodach osobowych w zbadanych przedzia³ach przebiegu do 150.000 km. W porównaniu do raportu samochodów u¿ywanych na rok 2011 indeks DMI DEKRA zmniejsza siê z 61,9% o 2,3 punkty do 59,6% w roku 2012. Dla kupuj±cych samochody u¿ywane ta tendencja mo¿e to oznaczaæ wiêksze ryzyko dodatkowych kosztów. Z tego powodu podczas dokonywania zakupu szczególnie wa¿ne s± kompetentne informacje, a w razie w±tpliwo¶ci zawsze nale¿y siê poradziæ specjalisty.“ – powiedzia³ Clemens Klinke, Cz³onek Zarz±du DEKRA SE i Przewodnicz±cy Zarz±du DEKRA Automobil GmbH.

Im wiêcej kilometrów, tym gorzej

Mimo ¿e liczba drobnych usterek prawie siê nie zmieni³a, to znacznie zwiêkszy³ siê poziom powa¿nych usterek: W¶ród samochodów nale¿±cych do grupy z przedzia³u do 50 000 km ¶redni indeks DMI DEKRA wyniós³ 80,2%. Auta o przebiegu od 50 001 do 100 000 km osi±gnê³y przeciêtny indeks 56,5%, za¶ samochody o przebiegu od 100 001 do 150 000 km wypracowa³y indeks o warto¶ci 33,6%. Je¶li wzi±æ pod uwagê istotne usterki, wtedy ich rozk³ad dla trzech przedzia³ów przebiegu wygl±da nastêpuj±co: 5,0% / 11,9% / 19,4%.

Najczêstsze usterki dotycz± amortyzatorów, przegubów i tarcz hamulcowych.

Usterki z zakresu elektryki, elektroniki i o¶wietlenia zajmuj± w statystyce 19,7%. Bior±c pod uwagê kwestiê kosztów wa¿niejsze s± najczê¶ciej usterki uk³adu hamulcowego (11,8%), podwozia i uk³adu kierowniczego (9,6%), jak równie¿ wystêpuj±ce w obrêbie silnika i ekologii (8,3%).

Najczê¶ciej wystêpuj±cymi pojedynczymi usterkami s± zdaniem diagnostów DEKRA wybite koñcówki dr±¿ków kierowniczych, zu¿yte ok³adziny i tarcze hamulcowe, zbyt niska skuteczno¶æ hamowania, uszkodzone lub skorodowane przewody hamulcowe, wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów, pêkniêcia elementów zawieszenia, zbyt wysoka emisja spalin i nie dzia³aj±ca regulacja zasiêgu ¶wiate³.

Korozja odgrywa rolê drugoplanow±

Problem korozji odgrywa obecnie drugoplanow± rolê i nie jest ju¿ tak rozpowszechniony, jak to by³o jeszcze przed 10-20 laty. Istotne ze wzglêdów bezpieczeñstwa uszkodzenia wywo³ane rdz± wystêpuj± obecnie na elementach karoserii rzadziej, raczej s± one obecne na podwoziu, tarczach hamulcowych, przewodach hamulcowych oraz paliwowych.

Najwy¿szy indeks DMI osi±gnê³y samochody terenowe i SUV-y – 67,5%. Dobry wynik wypracowa³y auta klasy ¶redniej – indeks DMI: 63,9%, samochody sportowe i kabriolety (62,3%), najwy¿sza klasa ¶rednia i klasa najwy¿sza (62,2%). W tyle znalaz³y siê vany (61,7%) i kompakty (60,9%), za¶ najgorzej wypad³y samochody klasy mini oraz pojazdy ma³e, gdzie indeks DMI wyniós³ 54,3%.

Usterkowo¶æ poszczególnych segmentów samochodówW raporcie samochodów u¿ywanych DEKRA ujêto wy³±cznie typowe dla samochodów u¿ywanych usterki, takie jak na przyk³ad zu¿yte tarcze hamulcowe lub wybite koñcówki dr±¿ków kierowniczych. Natomiast w statystyce nie uwzglêdniono takich usterek, które s± zwi±zane ze sposobem serwisowania pojazdu przez w³a¶ciciela, jak na przyk³ad zu¿yte opony, pióra wycieraczek, albo fakt posiadania apteczki z przeterminowan± zawarto¶ci±. W celu zapewnienia lepszej porównywalno¶ci poszczególnych modeli, DEKRA przeprowadzi³a ocenê z podzia³em na osiem klas typu i trzy przedzia³y przebiegu (od 0 do 50.000 km, od 50.001 do 100.000 km i od 100.001 do 150.000 km).

Wska¼nikiem stosowanym w rankingu jest od roku 2011 indeks DMI DEKRA: Ten wska¼nik uwzglêdnia, oprócz liczby pojazdów „bez istotnych usterek“, dodatkowo liczbê istotnych usterek zwiêkszaj±c tym samym dok³adno¶æ rankingu. W celu obliczenia wska¼nika DMI od warto¶ci procentowej dla pojazdów „bez istotnych usterek“ odejmuje siê warto¶æ dla pojazdów z „istotnymi usterkami“. Warto¶æ „istotne usterki“ funkcjonuje tym samym jako wspó³czynnik korekty dla warto¶ci „pojazdy bez istotnych usterek“.

¼ród³o: http://www.carfocus.pl

Komentarze do artyku³u

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za tre¶æ komentarzy i tre¶ci dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Je¶li chcesz z nami tworzyæ serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artyku³ów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturê i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza siê niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników s³u¿ą prowadzeniu powa¿nej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczaæ informacje i opinie niezwiązane z treścią artyku³ów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania siê dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie ja³owych sporów osobistych miêdzy czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powy¿szymi warunkami bêdą niezw³ocznie kasowane w ca³ości bądź w czêści.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich czêści) nale¿y usunąæ.


GOOOGLE