baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Zima groźna dla przegubów

Zima groźna dla przegubów

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Środa, 14.12.2011, 07:55

Zima to okres trudny nie tylko dla kierowców, ale także dla samochodów, wystawianych na działanie bardzo niskich temperatur i szkodliwej soli. Zjawiska te źle wpływają na układ przeniesienia napędu, który może wtedy ulec uszkodzeniu. Firma Metelli radzi, jak zadbać o układ przeniesienia napędu, by jego żywotność nie uległa skróceniu.

Ekstremalne temperatury przyczyniają się do szybkiego zużycia gumowych osłon przegubów homokinetycznych, co prowadzi do ubytków smaru i ostatecznego zniszczenia przegubów. Wysokie zasolenie jest zaś przyczyną korozji, prowadząc do przedwczesnego zniszczenia wypustów i gwintów – wtedy także trzeba wymienić przeguby.

Co wpływa na żywotność przegubów?
Przegub zaprojektowany i zamontowany w miejskim samochodzie będzie się różnił od przegubu przeznaczonego do jazdy terenowej, w przypadku której ma on wytrzymać ogromne przeciążenia, które pojawiają się podczas jazdy w bardzo trudnym i wymagającym terenie. Takie uwarunkowania wpływają na wiele decyzji projektowych, prowadząc do opracowywania odpowiednich produktów przystosowanych do ich najbardziej prawdopodobnego zastosowania. Wykorzystanie pojazdu w wyjątkowo trudnych warunkach bliskich granicom wytrzymałości samochodu powoduje, że przeguby homokinetyczne pracują w warunkach przeciążenia, co powoduje w rezultacie skrócenie ich żywotności.

Wykorzystywanie pojazdu w bardzo niskich lub bardzo wysokich temperaturach jest testem wytrzymałości dla osłon przegubów. Guma lub materiał termoplastyczny, z których wykonane są osłony, źle znoszą ekstremalne temperatury: prowadzą one do ich przedwczesnego zużycia, a w konsekwencji naraża przeguby na oddziaływanie warunków atmosferycznych i powoduje ubytki smaru, co przyczynia się do szybszego zniszczenia przegubów. Podobnie jest z samochodami używanymi w środowisku o wyższym zasoleniu (w pobliżu morza lub dróg, które posypywane są solą w okresie zimowym). Przyspiesza to powstawanie korozji, która pojawia się w sposób naturalny w normalnych warunkach pogodowych. Zjawisko to często prowadzi do przedwczesnego niszczenia wypustów i gwintów zmuszając w takim przypadku do wymiany przegubów.

Podczas rutynowych przeglądów pojazdu, należy zawsze sprawdzić elementy mechaniczne, włączając przeguby. Wczesne wykrycie jakichkolwiek usterek chroni przed kosztami, których można uniknąć.

źródło: www.carfocus.pl 

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE