Reklama:
Ceny benzyny i oleju napędowego osiągnęły już tak wysoki poziom, że tańsze o ponad połowę paliwo LPG znów zyskało na atrakcyjności. Niestety, montaż instalacji LPG w większości nowych samochodów może oznaczać więcej kłopotów niż korzyści. Powód to coraz bardziej rozbudowane systemy kontroli czystości spalin i diagnostyki silnika, które instalacje LPG traktują jako "szkodliwe ciało obce".
Co innego używane samochody wyprodukowane kilkanaście lat temu lub nawet kilka lat temu, ale wyposażone w silniki benzynowe o tradycyjnej konstrukcji i z pośrednim wtryskiem benzyny. W tym przypadku współpraca z instalacjami LPG przebiega dobrze, choć zależy to m.in. od typu i jakości użytej instalacji oraz odpowiedniej wiedzy osób montujących "gaz" w aucie. Dobrzy fachowcy potrafią zrobić to tak, że jazda na LPG nie jest problematyczna, a jeśli nawet czasami jakiś epizod, np. nierówne wolne obroty, przypomni o niestandardowym paliwie, to oszczędności wynikające z jazdy na gazie pozwalają przymknąć na to oko.
Trzeba jednak pamiętać o tym, że auta używane mają prawo się psuć, a instalacja gazowa, niestety, tylko ten proces przyspiesza. Szczególnie ryzykowny jest zakup auta, które już od wielu lat jeździ na LPG. W takim przypadku trzeba się liczyć nie tylko z naprawą instalacji gazowej (czasami taniej byłoby zamontować nową), lecz także z remontem silnika - praca na gazie tylko w teorii nie ma negatywnego wpływu na jego trwałość.
Poza tym cechą samochodów z rynku wtórnego z LPG okazuje się na ogół duży przebieg i są one bardziej wyeksploatowane. Dlatego jeśli chcemy bezproblemowo jeździć autem z LPG, powinniśmy znaleźć zadbany egzemplarz bez instalacji gazowej i dopiero wtedy zlecić jej zamontowanie. Tyle że wówczas zaczniemy oszczędzać dopiero, gdy koszt instalacji się nam zwróci. Dobrym kompromisem jest zakup stosunkowo prostego auta i zamontowanie w nim niedrogiej instalacji podciśnieniowej (od 1 300 zł).
Plusy i minusy używanego samochódu z LPG
Samochód używany można kupić z już zamontowaną instalacją gazową lub też bez i dopiero samemu zamontować nową. W pierwszym przypadku zaletą jest to, że nie trzeba ponosić kosztów związanych z montażem LPG i dokonywać dodatkowych wpisów w dowodzie rejestracyjnym. Po prostu kupujemy auto i od razu jeździmy taniej.
źródło moto.wp.pl
Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.
Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl
W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.