baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Czy warto wybierać zestawy naprawcze opon?

Czy warto wybierać zestawy naprawcze opon?

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Poniedziałek, 17.10.2011, 08:46

Coraz częściej, szczególnie w „ekologicznych” wersjach samochodów, nie znajdziemy koła zapasowego ani dojazdowego, lecz znacznie lżejszy zestaw naprawczy. Zestawy takie są też pewną alternatywą dla użytkowników samochodów z instalacją gazową, gdyż zajmują dużo mniej miejsca. Czy warto zastępować nimi koła zapasowe?

Różnice
Każdemu kierowcy, prędzej czy później, zdarzy się usterka opony. Może ona powstać w wyniku obtarcia o ostry krawężnik, wjechania na gwóźdź, jazdy na obszarze robót drogowych i w dziesiątkach innych sytuacji. Standardowe koło zapasowe umożliwia dalszą komfortową podróż z dowolnymi prędkościami i niezmienionym prowadzeniem się auta. Z wąskiego koła dojazdowego należy korzystać możliwie krótko, należy jak najszybciej naprawić uszkodzoną oponę lub kupić nową. Podobnie jest z zestawami naprawczymi opon – naprawiają nieszczelność, ale nie są rozwiązaniem na zawsze – opona musi zostać później umyta i naprawiona. Zestawy naprawcze mają jedną podstawową zaletę i jedną dużą wadę. Zaletą jest to, że nie trzeba szukać podnośnika i brudzić się podczas wymiany koła. Wadą – jeśli uszkodzenie koła będzie duże, zestaw nie będzie w stanie naprawić koła i jedyną rzeczą, na którą będziemy mogli liczyć będzie dobry pakiet assistance.

Jak korzystać z zestawu?
Najtańsze zestawy kosztują kilkadziesiąt złotych i składają się z tylko jednej puszki, w której znajduje się zarówno sprężone powietrze służące do napompowania opony, jak i środek mający „zakleić” nieszczelność. Droższe, kosztujące nawet kilkaset zł zestawy, składają się z pojemnika ze środkiem uszczelniającym i oddzielnego pojemnika ze sprężonym powietrzem lub małego kompresora z manometrem. W lepszych zestawach dołączone są nawet kamizelki odblaskowe.

W zależności od rodzaju zestawu, sposób użycia może się nieco różnić, ale zwykle do zestawów dołączone są jasne instrukcje obsługi. Przedstawimy schemat działania na podstawie środków w sprayu. Producenci radzą rozpoczęcie korzystania z zestawów od wyjęcia z opony przedmiotu, który ją uszkodził. Następnie ustawienia opony tak, by wentyl znajdował się na górze i podłączenia zestawu do wentyla. Po wstrzyknięciu całej zawartości, należy jak najszybciej ruszyć, by uszczelniacz rozlał się po całej oponie – w przeciwnym razie duże niewyważenie opony spowoduje wibracje. Po przejechaniu kilku kilometrów należy sprawdzić, czy zestaw zadziałał skutecznie.

Wątpliwości

Różnice w cenie nie wynikają jedynie z ilości produktów w zestawie. Niemiecki ADAC przetestował popularne zestawy i okazało się, że z różną skutecznością łatają dziury w kołach. Zwykle, choć nie zawsze, skuteczność była proporcjonalna do ceny. Najgorzej wypadały zestawy mieszczące się tylko w jednej puszce, ale niewiele lepiej oceniono dziesięciokrotnie droższy markowy zestaw. Jakość zestawów nie zależy więc jedynie od ilości urządzeń i środków je tworzących, ale także od zastosowanej substancji. Zestawy naprawcze mogą być szczególnie kuszącą alternatywą dla osób, które nie chcą brudzić się podczas wymiany koła zimą. Zestawy w sprayu mają jednak jeszcze niższą skuteczność przy niskich temperaturach.

Decydując się na zestaw naprawczy:
– należy pamiętać, że działa tylko przy małych uszkodzeniach i po zastosowaniu go należy poruszać się z dość niskimi prędkościami, gdyż koło zwykle nie jest odpowiednio wyważone,
– jeśli wybierzemy zestaw w sprayu, którego skuteczność jest stosunkowo niska, rozważmy, czy w zimie nie zamienić go na koło zapasowe,
– po kilku kilometrach sprawdźmy, czy zestaw zadziałał.

Używając koła zapasowego:
– pamiętajmy, by regularnie kontrolować jego ciśnienie, aby było przydatne w razie uszkodzenia,
– jeśli jest to koło dojazdowe, pamiętajmy o nieprzekraczaniu 80 km/h,
– sprawdźmy, czy posiadamy działający podnośnik oraz odpowiedni klucz – przydadzą się też rękawiczki i kamizelka odblaskowa.

źródło: 

 

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE