Reklama:
W dniach 31 marca-3 kwietnia na starcie wyjątkowej 5 edycji Rajdu Monte Carlo Alternative Energy zameldowała się trójmiejska załoga w samochodzie Seat Leon Cupra z instalacją gazową LPG.
Polskę w zawodach FIA reprezentował Elpigaz Rally Team kierowca Paweł Stefanicki z pilotem Krzysztofem Rosa.
Automobilclub de Monaco obchodzący w 2011 roku 100 lecie istnienia przygotował bardzo ciekawą trasę przebiegającą górskimi terenami Szwajcarii, Francji, Włoch z finałowym odcinkiem przygotowanym specjalnie dla miłośników sportów motorowych na fragmencie toru formuły jeden Monaco F1. Odcinki specjalne przebiegały trasami znanymi z eliminacji Mistrzostw Świata ze słynna przełęczą Col de Turrini.
Polska załoga z numerem startowym 51 rywalizowała samochodem Seat Leon Cupra wyposażonym w instalację STELLA 4DPI z nowoczesnym toroidalnym zbiornikiem MoreMo o pojemności 56l.
Paweł Stefanicki: Startowałem już parokrotnie poza granicami naszego kraju w rajdach samochodowych reprezentując Polskę jednak nigdy w rajdzie samochodów ekologicznych napędzanych alternatywnym źródłem energii. O ile zasady ścigania na odcinkach mierzonych na czas nie są mi obce to jednak jazda na regularność czy odcinki oszczędnościowe są dla mnie zupełną nowością. Pierwsze dwa odcinki specjalne Valance-Valance przebiegające górskimi serpentynami w górę i dół pokonałem w dobrym czasie jednak nie było prosto jechać jednocześnie oszczędnie i na czas. Kolejne przejechane etapy przebiegające krętymi, wąskimi odcinkami specjalnymi robiły coraz większe wrażenie.
Miejscami asfaltowa droga szerokości 3 metrów nie była oddzielona od kilkusetmetrowej przepaści barierą, co wymagało od nas niezwykłej koncentracji przy zachowaniu odpowiedniej prędkości dbając jednocześnie o ekonomikę przejazdu.Przed ostatnim etapem po przejechaniu 65,2 km, czyli dwóch OS-ów i drogi dojazdowej średnie spalanie Cupry wskazało rekordową wartość 5,8 l/100km!
Finałowy super stage przeprowadzony był w centrum Monte Carlo i zgromadził bardzo dużą liczbę kibiców.
Nie mogliśmy ich zawieść i od pierwszego zakrętu pojechaliśmy właśnie dla nich. Widowiskowe poślizgi wynagrodzili nam brawami i okrzykami Polako! Polako! Bravo Polako! To było znakomite zakończenie naszego ścigania na tym rajdzie.
Samochód wyposażony w instalację Elpigaz nie sprawiał nam żadnych problemów, a zbiornik MoreMo pozwolił nam na przejechanie nawet dwóch ciężkich górzystych etapów bez tankowania ku zdziwieniu komisarzy Automobilclub de Monaco.
Rywalizację o pierwsze lokaty stoczyły samochody wyposażone w silniki elektryczne.
Zajęliśmy pierwszą pozycję w zespole GPL4 oraz 47 miejsce w klasyfikacji generalnej na ponad 120 załóg zgłoszonych do rywalizacji. Jesteśmy zadowoleni z naszego występu gdyż rywalizowaliśmy z doświadczonymi uczestnikami startującymi już kilkukrotnie w tej specyficznej imprezie.
Osiągnęliśmy najlepszy rezultat Polaków w historii ekologicznego Rally de Monte Carlo zdobywając bardzo cenne, niezbędne doświadczenie.
Chciałbym podziękować naszemu sponsorowi generalnemu Firmie Elpigaz, Polmocon oraz Firmą wspierającym Colmec , Jurid , Colmet , Drywa Serwis , Lincer , Eko-Inbud bez których pomocy nasz udział w tej prestiżowej imprezie nie byłby możliwy.
Zdjęcia Automobilclub de Monaco
Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.
Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl
W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.