baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Pierwsi Polacy w Rajdzie Eko - Monte Carlo!

Pierwsi Polacy w Rajdzie Eko - Monte Carlo!

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Czwartek, 14.04.2011, 18:35
fot. Automobilclub de Monaco

W dniach 31 marca-3 kwietnia na starcie wyjątkowej 5 edycji Rajdu Monte Carlo Alternative Energy zameldowała się trójmiejska załoga w samochodzie Seat Leon Cupra z instalacją gazową LPG.

Polskę w zawodach FIA reprezentował Elpigaz Rally Team kierowca Paweł Stefanicki z pilotem Krzysztofem Rosa.

Automobilclub de Monaco obchodzący w 2011 roku 100 lecie istnienia przygotował bardzo ciekawą trasę przebiegającą górskimi terenami Szwajcarii, Francji, Włoch z finałowym odcinkiem przygotowanym specjalnie dla miłośników sportów motorowych na fragmencie toru formuły jeden Monaco F1. Odcinki specjalne przebiegały trasami znanymi z eliminacji Mistrzostw Świata ze słynna przełęczą Col de Turrini.

Polska załoga z numerem startowym 51 rywalizowała samochodem Seat Leon Cupra wyposażonym w instalację STELLA 4DPI z nowoczesnym toroidalnym zbiornikiem MoreMo o pojemności 56l.

Paweł Stefanicki: Startowałem już parokrotnie poza granicami naszego kraju w rajdach samochodowych reprezentując Polskę jednak nigdy w rajdzie samochodów ekologicznych napędzanych alternatywnym źródłem energii. O ile zasady ścigania na odcinkach mierzonych na czas nie są mi obce to jednak jazda na regularność czy odcinki oszczędnościowe są dla mnie zupełną nowością. Pierwsze dwa odcinki specjalne Valance-Valance przebiegające górskimi serpentynami w górę i dół pokonałem w dobrym czasie jednak nie było prosto jechać jednocześnie oszczędnie i na czas. Kolejne przejechane etapy przebiegające krętymi, wąskimi odcinkami specjalnymi robiły coraz większe wrażenie.

Miejscami asfaltowa droga szerokości 3 metrów nie była oddzielona od kilkusetmetrowej przepaści barierą, co wymagało od nas niezwykłej koncentracji przy zachowaniu odpowiedniej prędkości dbając jednocześnie o ekonomikę przejazdu.Przed ostatnim etapem po przejechaniu 65,2 km, czyli dwóch OS-ów i drogi dojazdowej średnie spalanie Cupry wskazało rekordową wartość 5,8 l/100km!

Finałowy super stage przeprowadzony był w centrum Monte Carlo i zgromadził bardzo dużą liczbę kibiców.
Nie mogliśmy ich zawieść i od pierwszego zakrętu pojechaliśmy właśnie dla nich. Widowiskowe poślizgi wynagrodzili nam brawami i okrzykami Polako! Polako! Bravo Polako! To było znakomite zakończenie naszego ścigania na tym rajdzie.

Samochód wyposażony w instalację Elpigaz nie sprawiał nam żadnych problemów, a zbiornik MoreMo pozwolił nam na przejechanie nawet dwóch ciężkich górzystych etapów bez tankowania ku zdziwieniu komisarzy Automobilclub de Monaco.

Rywalizację o pierwsze lokaty stoczyły samochody wyposażone w silniki elektryczne.

Zajęliśmy pierwszą pozycję w zespole GPL4 oraz 47 miejsce w klasyfikacji generalnej na ponad 120 załóg zgłoszonych do rywalizacji. Jesteśmy zadowoleni z naszego występu gdyż rywalizowaliśmy z doświadczonymi uczestnikami startującymi już kilkukrotnie w tej specyficznej imprezie.

Osiągnęliśmy najlepszy rezultat Polaków w historii ekologicznego Rally de Monte Carlo zdobywając bardzo cenne, niezbędne doświadczenie.

Chciałbym podziękować naszemu sponsorowi generalnemu Firmie Elpigaz, Polmocon oraz Firmą wspierającym Colmec , Jurid , Colmet , Drywa Serwis , Lincer , Eko-Inbud bez których pomocy nasz udział w tej prestiżowej imprezie nie byłby możliwy.

Zdjęcia Automobilclub de Monaco


 

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE