baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Zwiększ bezpieczeństwo w aucie

Zwiększ bezpieczeństwo w aucie

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Wtorek, 18.10.2011, 08:48
Zapinając pasy i przyjmując prawidłową pozycję za kierownicą, znacznie zwiększamy szansę na przeżycie i zmniejszamy prawdopodobieństwo doznania urazów kręgosłupa. Niewielu Polaków jednak o tym pamięta, co pokazują statystyki policji – 71 proc. Polaków zapina pasy na przednim fotelu, zaś na tylnej kanapie robi to już tylko 40 proc. z nas.
 
Ryzyko śmierci w aucie maleje aż o 63 proc. już po zapięciu pasów w samochodzie z poduszką powietrzną. Według analiz University of Pittsburgh Medical Center, same pasy bezpieczeństwa zmniejszają prawdopodobieństwo śmierci prawie o połowę, a poduszka powietrzna bez wsparcia pasów bezpieczeństwa – o 1/3. Kolejną czynnością, o której powinno się pamiętać przed wyruszeniem w podróż jest zajęcie odpowiedniej pozycji, czyli: zachowanie bezpiecznej odległości od poduszki powietrznej, prawidłowe ustawienie zagłówka i odpowiednie nachylenie oparcia fotela.
 
Ważne, by posiadając poduszkę powietrzną w samochodzie, nie rezygnować z zapinania pasów: jedynie w połączeniu te dwa elementy zapewniają największe bezpieczeństwo. Pasy trzymają ciało na miejscu i absorbują główną siłę uderzenia, zaś poduszka powietrzna chroni głównie głowę i klatkę piersiową.
 
By poduszka powietrzna działała skutecznie, trzeba być w odpowiedniej odległości od kierownicy: gaz wystrzeliwany w ułamku sekundy wypełnia ją i czyni dość twardą. Gdy kierowca siedzi za blisko, może być narażony na poparzenia wywołane wystrzałem poduszki, zaś gdy jest za daleko – pogarsza się jej skuteczność.
 
– „By poduszki były maksymalnie skuteczne, kierowca powinien siedzieć tak, aby po wyprostowaniu rąk, nadgarstki dotykały kierownicy. Minimalna odległość kierownicy od klatki piersiowej to 25 cm. Powinni o tym pamiętać szczególnie kierowcy niskiego wzrostu” – radzą trenerzy Szkoły Jazdy Renault – „Pamiętajmy także o zagłówkach. Środek głowy powinien być na wysokości środka zagłówka” – dodają trenerzy.
 
Nawet podczas drobnych stłuczek głowa gwałtownie odchyla się do tyłu, co jest niebezpieczne dla kręgosłupa. Groźnie wyglądające wypadki nie muszą dawać rozległych urazów ciała, a kolizja wyglądająca na niewielką stłuczkę może skończyć się bólem kręgosłupa, będącym objawem trwałego urazu, dlatego wizyta u lekarza jest wskazana zawsze, gdy odczujemy nawet nieznaczne skutki zdarzenia drogowego.
 
By zapewnić sobie maksymalne bezpieczeństwo:
  • Zawsze zapinaj pasy, pamiętaj, by ciasno przylegały do ciała, a pas biodrowy nie przechodził przez środek brzucha
  • Zachowaj odległość minimum 25 cm od kierownicy
  • Dopasuj wysokość zagłówka – środek głowy powinien być na środku zagłówka
  • Nie bagatelizuj drobnych stłuczek, podczas których nie trudno o uraz kręgosłupa, zgłoś się do lekarza

źródło: 

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE