baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Oleje syntetyczne - prawda i mity

Oleje syntetyczne - prawda i mity

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Wtorek, 15.03.2011, 08:19

Zakup samochodu to poważna decyzja. Jeszcze poważniejsza, jeżeli decydujemy się na auto używane. Jest ono dużo tańsze od samochodu z salonu, ale jednocześnie może narazić nas na duże wydatki. Szczególnie jeżeli poprzedniemu właścicielowi zdarzało się zapominać o regularnych przeglądach, co ma duży wpływ na kondycję auta. Najlepszym sprzymierzeńcem silnika jest wysokiej jakości olej syntetyczny, który wbrew panującej opinii nadaje się również do starszych pojazdów. 

 
Siedmiolatek, 250 000 kilometrów przebiegu i drugi właściciel. Przy mało awaryjnej marce 
i atrakcyjnej cenie auto znajdzie nowego właściciela, który w pierwszej kolejności powinien udać się do serwisu i sprawdzić kondycję silnika oraz innych ważnych dla bezpieczeństwa elementów samochodu. Wjeżdżamy do warsztatu, gdzie na dzień dobry mogą jednak pojawić się problemy. Pytań o właściwe utrzymanie samochodu z drugiej ręki jest wiele. Dlatego poniżej koncentrujemy się tylko na tych, które dotyczą silnika i jego odpowiedniego smarowania. 
 
Czy olej syntetyczny będzie dobry dla starszego samochodu? Przy wyborze oleju powinniśmy się kierować przede wszystkim zaleceniami producenta auta i stosować oleje silnikowe renomowanych marek. Jeden z olejowych mitów mówi, że oleje syntetyczne nie mogą być używane w starszych autach. Według badania Mobil 1, tak twierdzi co piąty polski kierowca. To błędne przekonanie funkcjonuje, pomimo że od ponad trzydziestu lat silniki samochodów zalewane są olejami syntetycznymi. Czy więc olej syntetyczny jest dobry dla starszego pojazdu? Okazuje się, że tak. 
 
Czy nie muszę obawiać się, że po użyciu syntetyka w starszym samochodzie dojdzie do rozszczelnienia silnika oraz czy zmieniony kolor oleju kwalifikuje go do wymiany? To mit, że oleje syntetyczne powodują rozszczelnienie starych silników. Powodem wycieków jest często zły stan uszczelek i podkładek. Nieprawdą jest też, że olej który w trakcie eksploatacji zmienił oryginalną barwę, stracił swoje właściwości smarne i nadaje się do wymiany. Szybkie, szczególnie w silnikach wysokoprężnych, zmiany koloru oleju silnikowego w początkowej fazie eksploatacji są naturalne i mają niewielki związek z jego skutecznością działania. 
 
Poprzedni właściciel jeździł na oleju semisyntetycznym Mobil. Czy mogę wykonywać dolewki syntetykiem? W przypadku Mobil 1 na pewno tak - szczególnie warto przy najbliższej wymianie zdecydować się na ten właśnie olej syntetyczny (patrz komentarz do pierwszego pytania). W sytuacji odwrotnej, dolewki oleju semisyntetycznego do syntetyka wymagają uwzględnienia, że właściwości oleju syntetycznego mogą zostać ograniczone . 
 
Kupiłem auto na LPG. Znajomi doradzają mi stosowanie specjalnych olejów silnikowych. Czy mają rację? To nieprawda. Samochody zasilane LPG jako drugim paliwem nie potrzebują specjalnych olejów silnikowych. Nie ma specjalnych specyfikacji dla takiego paliwa. Pojazdy zasilane dwupaliwowo z LPG wymagają bardzo dobrego oleju do smarowania w okresie rozruchu, gdy zużycie silnika jest największe. Modele aut 
z instalacją LPG powinny być smarowane olejami o tych samych specyfikacjach 
i charakterystyce fizykochemicznej jak bez tej instalacji. 
 
Nie wiem kiedy w samochodzie ostatni raz został wymieniony olej silnikowy. Kierowca, który sprzedaje swoje auto nie będzie już chciał wydać pieniędzy na wymianę oleju, a na dodatek zrobi wszystko, by zmniejszyć wszystkie mankamenty pojazdu i utrzymać jak najwyższą cenę. Dlatego bezpośrednio po zakupie auta warto odwiedzić dobry warsztat samochodowy i zlecić między innymi wymianę oleju. Nowoczesne oleje charakteryzują się doskonałą ochroną silnika nawet przy wydłużonych okresach pomiędzy wymianami, dając kierowcy duży margines bezpieczeństwa. Jednak możliwość wydłużenia okresów serwisowych, wbrew zaleceniom producenta pojazdu, jest ryzykowna.
 
źródło:

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE