baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Fakty i mity o LPG

Fakty i mity o LPG

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Poniedziałek, 27.12.2010, 20:41
pobrano z www.auto-motor-i-sport.pl

W części miast ceny paliw przekraczają już próg 5 zł za litr, a niektóre źródła donoszą o błyskawicznie wyczerpujących się złożach ropy. Nic więc dziwnego, że pod koniec ubiegłego roku 2,2 mln samochodów osobowych zasilanych było gazem LPG. To paliwo mocno dzieli kierowców, jedni uznają je za najlepsze, inni – wręcz przeciwnie.

Mieszanina propanu i butanu może pracować zarówno w silnikach benzynowych, jak i jednostkach o zapłonie samoczynnym. Ze względu na małą opłacalność tego rozwiązania w dieslach, dodatkowy korek, służący do tankowania LPG, spotykany jest niemal jedynie w „benzyniakach”. Opłacalność LPG w pojazdach zasilanych benzyną jest jednak niepodważalna. Koszt instalacji gazowej, w zależności od jej rodzaju, zwraca się po kilkunastu tysiącach kilometrów (w zaawansowanych systemach około 60 000 km).

Problemem dla właścicieli samochodów z LPG jest z pewnością zakaz wjazdu do niektórych parkingów podziemnych, ale zawsze uprzedzają o tym odpowiednie znaki. Parkingi z odpowiednią wentylacją umożliwiają jednak wjazd samochodów napędzanych LPG. Gaz nie jest paliwem niebezpiecznym: według badań ADAC, rozerwanie zbiornika nie jest możliwe, a zapalenie pojazdu podczas wypadku spowodowane jest zwykle przez rozlaną benzynę. W niektórych europejskich miastach, gdzie ważna jest troska o środowisko, samochodem zasilanym LPG lub CNG można wjechać do stref, do których część pojazdów napędzanych bardziej popularnymi paliwami nie ma wstępu.

LPG można stosować nie tylko w starszych pojazdach. Jeśli jesteśmy odporni na złośliwe uwagi znajomych, taką instalację możemy zamontować nawet w aucie z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Problem związany z trwałością wtryskiwaczy benzynowych, które muszą być chłodzone paliwem podczas pracy silnika likwidują zaawansowane instalacje. By uchronić wtryskiwacze przed zniszczeniem, są uruchamiane w różnych sekwencjach i z różną częstotliwością, dopasowaną do obciążenia silnika. Sprawia to, że podczas jazdy na LPG silnik zużywa również benzynę, ale wtryskiwacze są chronione przed zniszczeniem. Instalacja gazowa (z montażem) przeznaczona do silnika z bezpośrednim wtryskiem 1.4 TSI w Skodzie Octavii kosztuje 6299 zł. Mniej skomplikowane instalacje do silników Skody o pojemności 1,2 l są o 2000 zł tańsze.

Przy instalacjach pierwszych generacji samochody z LPG zużywały więcej paliwa, a dodatkowo miały gorsze osiągi. Nowsze (i droższe) instalacje wykluczyły ten problem i auta z sekwencyjnym wtryskiem gazu mają taką samą moc podczas jazdy na gazie.

Legendy o niszczeniu silników przez gaz LPG biorą się głównie z opowieści osób, które korzystały z usług niekompetentnych serwisów, np. nieprawidłowo dobrana mieszanina powietrza i gazu również może doprowadzić do uszkodzenia silnika, tak jak przy nieprawidłowo dobranej mieszaninie powietrza i benzyny. Podobnie jak w przypadku złej jakości benzyny, gaz tankowany na nieznanych stacjach może być źródłem usterki pojazdu. Auta o dużym przebiegu, eksploatowane na oleju mineralnym, prawdopodobnie zaczną zużywać więcej oleju silnikowego, ze względu na zwiększenie się luzu pomiędzy tłokiem i cylindrem, spowodowanego oczyszczaniem silnika z nagarów.

Jeżeli konstrukcja silnika pozwala na utrzymanie wyższej temperatury w okolicy zaworów wydechowych, to trwałość silnika zasilanego LPG nie powinna ulec zmianie. Skoda, która oferuje swoje auta w wersjach z fabryczną instalacją gazową, zapewnia nawet, że trwałość silników napędzanych LPG będzie większa niż jednostek wykorzystujących benzynę, ze względu na mniejszą ilość zanieczyszczeń w spalinach mieszaniny powietrzno-gazowej, niż powietrzno-benzynowej. Na tłoku i ściankach cylindra silnika korzystającego z LPG nie osadza się nagar.

Przy decyzji o instalacji LPG należy wziąć pod uwagę wszystkie argumenty, ale warto dobrze ją przemyśleć i nie kierować się opinią osób, które nie mają wystarczającej wiedzy na temat stosowania tego paliwa. Jeśli zdecydujemy się na gaz, pamiętajmy o wyborze sprawdzonego serwisu, który zajmuje się montażem instalacji gazowych oraz o tankowaniu na sprawdzonych stacjach benzynowych.

 

źródło:

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 2

+ Dodaj nowy komentarz:
 
dodany: 08.08.2011 , 13:53

Wszystkim, którzy nie mają jeszcze doświadczenia z autogazem polecam portal http://www.zamontujgaz.pl/ tutaj można zamówić wycenę i analizę opłacalności oraz uzyskać namiar na dobry warsztat w różnych lokalizacjach.
~ krempak
dodany: 18.03.2011 , 21:19

Nareszcie jakas rozsadna opinia!!!!!!!!!!!!!
~ NIKI LAUDA

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE