baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Co w autach psuje się najczęściej?

Co w autach psuje się najczęściej?

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Środa, 26.10.2011, 07:50

Specjaliści z organizacji Dekra zaprezentowali ciekawe podsumowanie wyników badania awaryjności aut, przygotowane na podstawie danych pochodzących z ponad 15 mln głównych okresowych badań pojazdów.
Większość usterek zaobserwowali rzeczoznawcy w przypadku samochodów mini/małych, (udział 30,6 proc.). Wyraźny odstęp dzieli je od vanów (26,3 proc.), samochodów terenowych (25,9 proc.), samochodów kompaktowych (24,9 proc.) i klasy średniej (24,3 proc.). Wyraźnie lepiej wypadły samochody sportowe/kabriolety, spośród których tylko co około piąty (21,4 proc.) wykazywał typowe usterki dla danego typu pojazdu używanego.


Podczas przeprowadzania badań okresowych rzeczoznawcy z firmy Dekra stwierdzili w badanych pojazdach liczne usterki. W grupie konstrukcyjnej podwozie/układ kierowniczy do najczęstszych usterek zaliczają się wybite poprzeczne drążki kierownicze i przeguby nośne, zbyt duże luzy na wahaczach poprzecznych i stabilizatorach, połamane resory podwozia i nieszczelne amortyzatory.

W dziedzinie silnik/ekologia diagności nakreślili częste wycieki oleju z silnika i przekładni, nieszczelne lub skorodowane układy wydechowe, informacje o usterkach systemów elektronicznych odpowiedzialnych za jakość spalin i zbyt wysokie zanieczyszczenie spalin.

W przypadku grup konstrukcyjnych karoseria/rama/kabina pasażerska przyczyną do obiekcji były często pęknięcia szyby czołowej, rdza na progach i na grupie podłogowej, jak również uszkodzone lusterka zewnętrzne.

W przypadku układu hamulcowego negatywnie wypadały często zużyte tarcze hamulcowe, niedostateczny stan powierzchni przylegających do tarcz hamulcowych, skorodowane kable hamulcowe i porowate przewody hamulcowe, jak również hamowanie jednostronne.

W dziedzinie elektryki/elektroniki/oświetlenia diagności zaobserwowali często źle ustawione reflektory, uszkodzenie regulacji zasięgu świateł, niedziałające światła i uszkodzone lampy.

Podobnie jak w latach ubiegłych okazało się ponownie, że wraz ze zwiększającym się przebiegiem gwałtownie wzrasta udział procentowy usterek w pojazdach. Przykładem tego są pojazdy z klasy kompaktów. Udział pojazdów wykazujących usterki, w grupie przebiegu od 100 tys. do 150 tys. km wynosi tutaj średnio 45,3 proc., i jest czterokrotnie wyższy niż w przedziale od 0 do 50 tys. km.

Udział poważnych usterek wzrasta nawet pięciokrotnie. Szczególnie mocno zwiększa się usterkowość w podzespołach: podwozie/układ kierowniczy, silnik/ekologia i układ hamulcowy, w przypadku których naprawy najczęściej są bardzo kosztowne.

 

żródło: www.moto.onet.pl

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE