Reklama:
Zbliża się zima, warto zatem zadbać o stan instalacji gazowej w samochodzie.
Jednym z elementów instalacji są filtry, które trzeba co jakiś czas wymieniać.
Zużycie filtrów LPG zwiększa opory przepływu gazu, co wpływa na pogorszenie osiągów szczególnie przy wyższych obrotach oraz wtedy, kiedy w zbiorniku kończy się gaz.
Zużycie filtra LPG może pośrednio wpływać także na zubożenie mieszanki LPG i powietrza, co gwałtownie zwiększa temperaturę spalania i wypalaniu gniazd zaworowych.
Filtry LPG należy wymieniać zgodnie z instrukcją obsługi instalacji LPG. W przypadku prostych instalacji mieszalnikowych, należy to robić zazwyczaj co 20 000 km. W przypadku instalacji wtryskowych - nieco częściej - najlepiej co 10 lub co 15 000 km.
Trzeba zauważyć, że z uwagi na niejednorodną jakość gazu w dystrybutorach, filtry zużywają się w sposób niemal losowy. Chodzi przy tym nie tylko o zanieczyszczenie warstw filtracyjnych. Zdarzają się czasem przypadki chemicznego strawienia filtra.
Oczywiście - podczas wymiany możemy oglądać tylko filtry fazy ciekłej, ponieważ filtry fazy lotnej są zazwyczaj w nieprzeźroczystych, metalowych obudowach, stąd w zasadzie niemożliwa jest ich bezpośrednia weryfikacja.
Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.
Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl
W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.