baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Filtr kabinowy

Filtr kabinowy

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Czwartek, 12.04.2012, 07:25

Zanieczyszczone powietrze dostając się do wnętrza samochodu może negatywnie wpływać na kierowcę i pasażerów. Rozwiązaniem w takich sytuacjach jest filtr kabinowy. Jednak, żeby dokładnie zrozumieć wagę problemu warto poznać sposób jego działania.

Wiosna to czas częstszych wyjazdów za miasto, ale także początek okresu pylenia roślin. Już niewielki wzrost stężenia pyłków w powietrzu wystarczy, by osoby cierpiące na alergię zaczęły kichać i łzawić. Napad kichania za kierownicą jest nie tylko nieprzyjemny, ale także stanowi realne niebezpieczeństwo, ponieważ spowalnia reakcję na zdarzenia na drodze. Naturalnym odruchem na kichnięcie jest zamykanie oczu, co przy prędkości 80 km/h oznacza jazdę przez około 25 metrów z zamkniętymi powiekami. Dodatkowo, latem w powietrzu występuje większe stężenie ozonu, co obniża zdolność koncentracji za kierownicą.

Dlaczego filtr kabinowy jest taki ważny?
Dopływ powietrza zewnętrznego i spalin z pojazdów znajdujących się z przodu powoduje tzw. efekt tunelu, którego skutkiem jest sześć razy większe stężenie pyłków, ozonu i drobnych cząstek zanieczyszczeń wewnątrz pojazdu, niż na zewnątrz. Przyczynę reakcji alergicznych oraz złego samopoczucia kierowcy i pasażerów pomaga wyeliminować z powietrza prawidłowo działający filtr kabinowy, co znacznie obniża niebezpieczeństwo wypadku. Kolejnym pozytywnym aspektem działania filtra kabinowego jest ochrona układu klimatyzacji przed wnikaniem pyłu i cząsteczek kurzu, co poprawia efektywność klimatyzatora oraz wydłuża jego okres eksploatacji. Świeże powietrze wewnątrz samochodu chroni przed zmęczeniem, a jego lepsza cyrkulacja zapobiega zaparowywaniu szyb.

Luksus czy standard?
Filtry kabinowe zaczęto montować fabrycznie przed blisko 15 laty i szacuje się, że do roku 2015 będzie w nie wyposażonych 100 proc. aut wyjeżdżających z fabryk. Nie jest to zatem żaden luksusowy dodatek, o którym nie warto pamiętać, lecz standardowy element który dba o podstawowe bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

Filtr kabinowy umieszczony jest w układzie wentylacji pojazdu przed wirnikiem dmuchawy, chroniąc go przed uszkodzeniem. W filtrach kabinowych nie stosuje się wkładów papierowych, które po zawilgoceniu zmniejszają zdolność pochłaniania zanieczyszczeń i dokładność filtracji. Standardowy filtr kabinowy zbudowany jest z trzech warstw osadzonych w obudowie z tworzywa sztucznego – wstępnej, która zatrzymuje największe cząstki brudu i kurzu, środkowej mikrofazy zatrzymującej mikrocząsteczki, pyłki i bakterie oraz nośnej warstwy filtrującej stabilizującej konstrukcję filtra. Szczególnie rozwiniętą technikę oczyszczania powietrza wewnątrz samochodu oferują filtry kabinowe z węglem aktywnym, który stanowi dodatkową czwartą warstwę zatrzymującą szkodliwe dla zdrowia gazy, jak tlenki azotu, ozon i związki siarki. Dlatego w trosce o ochronę zdrowia warto stosować właśnie filtr kabinowy z węglem aktywnym, który eliminuje z zasysanego do wnętrza pojazdu powietrza nawet 100 proc. zanieczyszczeń. Filtry te umożliwiają jazdę z włączonym nawiewem lub klimatyzacją nawet w tak trudnych warunkach, jak przejazd przez tunele lub jazda w ulicznych korkach, kiedy stężenie zanieczyszczeń na zewnątrz jest bardzo duże.

Jak często należy wymieniać wymieniać filtr?
Filtry kabinowe powinno się wymieniać po przejechaniu 15 tys. km lub co najmniej raz w roku. Zazwyczaj filtr jest wymieniany podczas okresowego przeglądu technicznego samochodu.
Sygnałami do wymiany filtra są mogą być takie objawy jak parowanie szyb, zmniejszenie ilości powietrza tłoczonego przez dmuchawę.
Wymiana jest potrzebna szczególnie po zakończeniu okresu zimowego, ponieważ kurz i wilgoć, pochłaniane przez filtr jesienią i zimą stanowią idealne podłoże dla rozwoju bakterii i grzybów, które dodatkowo pogarszają jakość powietrza wewnątrz pojazdu. Zablokowany filtr kabinowy powoduje przeciążenie silnika dmuchawy, a w skrajnych przypadkach doprowadzi go jego przegrzania. Gdy poczujemy charakterystyczną, uciążliwą woń w kabinie z wymianą filtra nie należy już dłużej zwlekać, gdyż nieprzyjemny zapach spowodowany jest rozwojem bakterii w warstwach filtrujących.

 

źródło:

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE