baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Benzyna czy Diesel?

Benzyna czy Diesel?

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Środa, 13.10.2010, 09:32

Benzyna czy diesel, to odwieczny dylemat i spór fanów motoryzacji. Ilu kierowców, tyle zdań. Marek Godziszka, dyrektor ds. technicznych w Auto-Boss, wielooddziałowego dealera marki Ford odpowiada na pytania. 

- Wybór silnika to bardzo indywidualna sprawa i zależy od wielu czynników. Istnieje jednak szereg wskazówek i rad, w jakiej sytuacji wybrać silnik diesla bądź benzynowy. 
 
Diesel - większy koszt zakupu, tańsza eksploatacja 
- Pojazd z silnikiem diesla w momencie zakupu kosztuje kierowcę więcej, niż samochód z silnikiem benzynowym, jest także droższy w utrzymaniu i naprawie. Natomiast silnik diesla zużywa mniej paliwa na jednostkę mocy. Ropa, na którą napędzany jest diesel, jest tańsza niż benzyna, przez co pojazdy z takimi silnikami są oszczędniejsze. 
 
Diesel czy benzyna - co bardziej dynamiczne? 
- Współczesne silniki diesla, z układem zasilania common rail z turbo doładowaniem, mają korzystniejszą charakterystykę mocy i lepsze przyspieszenie niż silniki benzynowe. Wśród kierowców pokutuje przekonanie, że silniki diesla są mniej dynamiczne. Jest to zgodne z prawdą tylko w przypadku starszych silników. Nowoczesne silniki wysokoprężne mają większą moc jednostkową w czasie, to znaczy większą moc na 1 sekundę, niż silniki benzynowe. Aby dynamika jazdy była identyczna w samochodach z silnikiem benzynowym i diesla, samochód z silnikiem benzynowym musiałby mieć ok. 20% więcej mocy fabrycznej. 
 
Technika jazdy 
- Osoba, która przesiadła się z pojazdu napędzanego benzyną na pojazd z silnikiem diesla może początkowo odczuwać dyskomfort i potrzebować czasu, aby przyzwyczaić się do innej techniki jazdy. Pojazd z silnikiem diesla może gasnąć, ponieważ potrzebuje wyższych obrotów i mocniejszego wciśnięcia pedału gazu. W przypadku nowoczesnych silników wysokoprężnych istotne jest, aby nie ruszać od razu po uruchomieniu silnika i nie wyłączać silnika zaraz po zatrzymaniu. W silnikach diesla pracuje turbosprężarka smarowana olejem; początkowo przy ruszaniu olej nie jest rozgrzany i jest gęsty, przez co układ nie jest optymalnie smarowany. Z kolei przy zatrzymaniu, zwłaszcza po intensywnej jeździe, turbosprężarka ma bardzo wysoką temperaturę, a jej wirnik może kręcić się z prędkością nawet 220 000 obrotów na minutę. W przypadku natychmiastowego zatrzymania silnika turbosprężarka wciąż pracuje, pozbawiona smarowania, co skraca jej żywot. Producenci samochodów zalecają, aby przy ruszaniu i zatrzymywaniu odczekać 1-1,5 minuty, radzę swoim klientom, aby to było zawsze minimum 30 sekund - dodaje. 
 
Dla kogo diesel? 
- Odradzam pojazdy z silnikiem diesla tym osobom, które pokonują małe przebiegi, czyli mniej niż 20 tys. km rocznie. Silniki diesla są wskazane dla tych, którzy przejeżdżających wiele kilometrów w ciągu roku, zwłaszcza, że potencjalne ryzyko napraw występuje dopiero po 150-200 tys. przejechanych kilometrów.
 
 
źródło: 

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE