baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Oszczędna jazda

Oszczędna jazda

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Sobota, 11.09.2010, 22:22

Stosowanie się do zasad eco-drivingu może zmniejszyć spalanie samochodu o około litr na 100 km, co przekłada się na roczną oszczędność rzędu 700 zł przy przebiegu 15 tys. km. Nie rezygnując z szybkości i komfortu podróży można więc zwiększyć budżet na przyszłoroczne wakacje. Warto również pamiętać, że uwzględniono jedynie oszczędności wynikające z redukcji spalania paliwa, a zaoszczędzona kwota może znacznie wzrosnąć, jeśli weźmiemy pod uwagę zmniejszenie zużycia podzespołów jak hamulce, opony, układ przeniesienia napędu czy sam silnik.

 
Ekonomiczny styl jazdy wcale nie sprawia, że jeździ się wolniej i tamuje ruch: Głównym założeniem jest prowadzenie samochodu w sposób płynny i przewidywalny. Ważne jest też utrzymywanie niskich obrotów silnika i zmiana biegu na wyższy w okolicach 2-2,5 tys. obr./min. Przyspieszanie powinno odbywać się dynamicznie – praca potrzebna do rozpędzenia samochodu jest taka sama, zaś my nie będziemy tamować ruchu i uzyskamy wyższą średnią szybkość. Najlepiej utrzymywać stałą prędkość, ale jeśli widzimy, że będziemy musieli zwolnić lub zatrzymać się, powinniśmy hamować silnikiem, unikając jazdy na „luzie”.
 
– „Ekonomiczny i ekologiczny styl jazdy dla wielu kierowców oznacza zmianę przyzwyczajeń 
i wyeliminowanie błędnych nawyków” – tłumaczy Zbigniew Weseli ze Szkoły Jazdy Renault.
 
Hamowanie silnikiem ma jeszcze jedną zaletę, tym razem związaną z bezpieczeństwem: jadąc na biegu, w każdej chwili mamy możliwość przyspieszenia, którą wyklucza jazda na „luzie”. Kiedy ważne są ułamki sekund, można stracić je w czasie włączania biegu. 
 
Nie tylko styl jazdy ma wpływ na zużycie paliwa. Producenci samochodów dążą do minimalizacji masy pojazdów, by zmniejszyć spalanie. Dlatego i my nie powinniśmy przewozić niepotrzebnych rzeczy, bagażników dachowych i innych elementów zakłócających aerodynamikę.
 
Zasady eco-drivingu:
– Redukuj biegi, gdy obroty spadają do ok. 1300 obr./min
– Zmień bieg na wyższy, gdy prędkość obrotowa osiąga ok. 2000 obr./min w silnikach wysokoprężnych i ok. 2400 obr./min w silnikach benzynowych.
– Jeżeli tylko można, utrzymuj stałą prędkość (powyżej 40 km/h).
– Hamuj silnikiem i jak najmniej używaj pedału hamulca (pamiętaj jednak, że bezpieczeństwo jest najważniejsze).
– Do prędkości ok 60 km/h lepiej dynamicznie przyspieszać, żeby szybko dojść do najwyższego biegu
– Powyżej 60 km/h lepiej przyspieszać w umiarkowany sposób
– Utrzymuj stałą prędkość na zjeździe
– Nie rozgrzewaj silnika przed jazdą, nawet w zimie
– Ruszaj zaraz po uruchomieniu silnika
– Sprawdzaj ciśnienie w oponach przynajmniej raz w miesiącu
– Pamiętaj, że przy wyższych prędkościach lepiej włączyć klimatyzację, niż jechać z otwartymi szybami
– Nie zostawiaj niepotrzebnych rzeczy, które obciążają samochód
– Zdejmij bagażnik dachowy i poprzeczki gdy tylko przestaniesz z nich korzystać.
 
 
 
źródło: 

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE