baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Twoje bezpieczeństwo zależy od Twoich rąk

Twoje bezpieczeństwo zależy od Twoich rąk

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Wtorek, 31.08.2010, 00:45

Pozycja za kierownicą ma bardzo duże znaczenie dla kontroli pojazdu. Kierowca, który dotyka łopatkami oparcia fotela i poprawnie trzyma koło kierownicy nie tylko odniesie mniejsze obrażenia w razie wypadku, ale także ma większe szanse na uniknięcie wypadku.

 
  • „Poprzez kierownicę prowadzący bezpośrednio wyczuwa, co się dzieje z przednią osią pojazdu” – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. – „Jeśli ułożenie i praca rąk na kierownicy są prawidłowe, kierowca może szybko i skutecznie zareagować w obliczu zagrożenia.” 
 
Prawidłowym ułożeniem rąk na kierownicy jest położenie lewej ręki na godzinie dziewiątej, a prawej na piętnastej. Kciuki nie mogą obejmować koła kierownicy, gdyż w momencie wystrzelenia poduszki, może nastąpić ich uszkodzenie. Takie ułożenie dłoni na kierownicy sprawia, że auto prowadzi się stabilniej i pozwala jednocześnie na optymalne działanie poduszki powietrznej w przypadku bezpośredniego zagrożenia. W przypadku, gdy dłonie kierowcy oparte są nieprawidłowo na szczycie kierownicy, głowa opadając na poduszkę wcześniej uderza o ręce, co może stwarzać ryzyko poważnych obrażeń.
 
  • „Często prowadzą auto, trzymając kierownicę tylko jedną ręką, a do tego przy skręcaniu wykonują ruch przypominający wycieranie talerzy, czyli zamaszyście manewrują, trzymając otwartą dłoń na kierownicy” – mówią trenerzy Szkoły Jazdy Renault. – „Podczas takich manewrów wjechanie nawet w niewielką dziurę może być przyczyną zupełnej utraty kontroli nad samochodem” – ostrzegają trenerzy.
 
Nie powinno się również chwytać koła kierownicy od środka. Taki ruch trwa dłużej, niż prawidłowy. Ponadto w sytuacji zagrożenia, kiedy należy bardzo szybko zareagować, można odruchowo natrafić na łączenie środka kierownicy z jej zewnętrznym wieńcem, co może skutkować np. wybiciem palca.
  • „Jeśli w takiej sytuacji dodatkowo wystrzeli poduszka powietrzna, kierowca może odnieść poważne obrażenia nadgarstka i stawu łokciowego – ostrzegają trenerzy.
 
Nie tylko ułożenie, ale też odpowiednia praca rąk na kierownicy ma zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Szybkość i precyzja są nieodzowne szczególnie w przypadku uślizgu tylnej osi, czyli tzw. nadsterowności. Aby skutecznie wprowadzić auto z powrotem na pożądany tor jazdy, należy szybko „skontrować” co może udać się jedynie w przypadku szybkiego i sprawnego operowania kołem kierownicy.
 
Dobre nawyki związane z operowaniem kierownicą:
  • trzymanie obu rąk na kierownicy
  • ułożenie rąk na godzinie dziewiątej i piętnastej
  • przeplatanie rąk podczas zawracania, manewrowania

Złe nawyki związane z operowaniem kierownicą:
  • trzymanie kierownicy jedną ręką 
  • niepoprawne ułożenie rąk
  • chwytanie kierownicy od środka
  • zaginanie kciuków do wewnątrz kierownicy
  • kręcenie otwartą dłonią

 

Źródło: 

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE