baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Światło nie zawsze pomaga

Światło nie zawsze pomaga

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Środa, 25.08.2010, 07:08

Oślepiający blask może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa niezależnie od pory dnia. Według badań NHTSA reakcje kierowców mogą zależeć m.in. od płci i wieku, głównie za sprawą pogarszającego się wraz z upływem lat wzroku.

 
Badania wykazują, że osobami szczególnie wrażliwymi na blask słońca lub reflektorów innych pojazdów mogą być mężczyźni po 45. roku życia i kobiety, które ukończyły 35 lat. Wraz z wiekiem kierowcy, wzrok ulega osłabieniu i zwiększa się prawdopodobieństwo wypadku, którego przyczyną jest oślepienie.
 
– „Oślepiający blask słońca może całkowicie uniemożliwić zauważenie np. przechodnia lub skręcającego samochodu” – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. 
 
Słońce szczególnie utrudnia jazdę, gdy znajduje się nisko nad horyzontem, czyli wcześnie rano i późnym popołudniem. Trudno zasłonić je osłoną przeciwsłoneczną bez zmniejszania widoczności, a w dodatku przeszkadzają w rozpoznaniu koloru sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu oraz zauważeniu świecących się świateł „stop” lub kierunkowskazów w innych samochodach. Podczas podróży w ostrych promieniach słońca zalecana jest przede wszystkim rozwaga, zmniejszenie prędkości, ale też zachowanie możliwie jak największej płynności jazdy.
 
– „Gwałtowny manewr hamowania, może nie zostać odpowiednio wcześnie zauważony przez samochód jadący z tyłu, co zwiększa ryzyko kolizji. Jest to szczególnie niebezpieczne na drogach szybkiego ruchu lub autostradach” – ostrzegają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.
 
Niebezpieczny jest także blask świateł innych samochodów w nocy. Krótkotrwałe intensywne światło skierowane wprost na wysokość oczu kierowcy może doprowadzić nawet do chwilowej całkowitej utraty możliwości widzenia. Dlatego poza obszarem zabudowanym kierowcy powinni pamiętać o wyłączaniu świateł drogowych, zawsze wtedy, kiedy zobaczą inny samochód. Tylne światła przeciwmgłowe, które są wyjątkowo uciążliwe dla kierowcy jadącego z tyłu, mogą być używane tylko wówczas, gdy widoczność spada poniżej 50 metrów, o czym zdaje się nie pamiętać wielu kierowców.
 
Ostre światło świecące prosto w szybę jeszcze bardziej przeszkadza, gdy szyba jest zabrudzona. Kierowcy jeżdżący w nocy lub wtedy, gdy słońce jest nisko nad horyzontem, powinni pamiętać o uzupełnieniu płynu do spryskiwaczy lub regularnie czyścić szyby z zabrudzeń.
 
Źródło:

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE