baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Różnica między starymi a nowymi

Różnica między starymi a nowymi

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Środa, 03.11.2010, 00:00

Nowe samochody są coraz bezpieczniejsze. Systemy aktywnego bezpieczeństwa, wytrzymałe komponenty i wzmocnienia to coś, czego brakuje pojazdom produkowanym przed latami. Jednak każdy medal ma dwie strony – nowoczesne auta dzięki mocnej konstrukcji dachu, którą zapewniają mocne słupki A, ograniczają kierowcy widoczność, podobne efekty dają zabiegi projektantów mające poprawić atrakcyjność pojazdów. Kilkanaście lat temu ten problem był rzadszy – samochody były najczęściej „pudełkami na kołach”, pozbawionymi oryginalnego wzornictwa.

 
Martwe punkty, jak słupek A, B, C albo podwójna tylna szyba są przyczyną około 1 proc. wypadków drogowych. W badaniu brytyjskiego portalu which.co.uk, najlepiej oceniono widoczność w Smarcie ForTwo Coupe (wynik: 64,8 proc.), który zwycięstwo zawdzięcza brakowi słupka B. Fiat 500 zajął drugie miejsce (58,7 proc.), a trzeci był Citroen C3 Picasso (58,2 proc.). Wysoka pozycja kierowcy w Fordzie Galaxy pozwoliła mu na uzyskanie dobrego wyniku (57,4 proc.), podobnie jak VW Golfowi Plus (56,2 proc.).
 
Słabo wypadła futurystyczna Honda Civic, a to za sprawą tylnej szyby, która ogranicza kierowcy widoczność (wynik: 37,6 proc.). Jeszcze gorzej wypadły kabriolety: Lexus IS 250C (39,4 proc.) i BMW Z4 (38,7 proc.), chyba że poruszają się ze schowanymi dachami.
 
Jak powiedział Richard Headland z Which? Car, ochrona pasażerów podczas wypadku jest bardzo ważna, ale badania wskazują na to, że prawdopodobieństwo wypadków wzrasta, gdy widoczność jest ograniczona. To szczególnie ważne dla pieszych, rowerzystów i motocyklistów, którzy nie są tak dobrze chronieni przed skutkami wypadków, jak osoby przebywające w samochodach. 
 
Jak pokazują wyniki testów zderzeniowych zestawione z badaniem which.co.uk, da się tworzyć samochody, które są bezpieczne i jednocześnie nie ograniczają kierowcy widoczności. Zapobieganie wypadkom stawia konstruktorom jeszcze jedno wyzwanie: tworzenie aut łączących nieprzeciętne wzornictwo z dobrą widocznością.
 
 
Źródło: 

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE