baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Wymiana filtra i kontrola klimatyzacji przed podróżą

Wymiana filtra i kontrola klimatyzacji przed podróżą

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Środa, 11.08.2010, 06:37

Gdy w samochodzie temperatura przekracza 24 stopnie, zwiększa się liczba błędów popełnianych przez kierowcę i stres związany z upałem. Dlatego zwłaszcza w miesiącach letnich klimatyzacja polepsza komfort jazdy i bezpieczeństwo. Mając to na uwadze, zalecana jest kontrola działania klimatyzacji i wymiana filtra kabinowego przed wyjazdem na urlop.

 
Kto podróżuje samochodem w gorące letnie dni, potrafi docenić powiew chłodnej bryzy za kierownicą. Powietrze schłodzone przez klimatyzację znacznie poprawia komfort podróży w upale. Dowiedziono również, że dobre samopoczucie kierowcy utrzymuje się dłużej w temperaturach poniżej 24 stopni. Zmniejsza się wtedy stres, liczba błędów i ryzyko wypadków. „Warunkiem jest oczywiście sprawna klimatyzacja i skuteczny filtr kabinowy”, twierdzi Eugen Koch, kierownik działu zarządzania produktami firmy MANN-FILTER. Dlatego podczas przeglądu okresowego przed urlopem warsztaty powinny doradzać kierowcom sprawdzenie układu chłodzącego powietrze i regularną wymianę filtra kabinowego. 
 
Już przy temperaturze zewnętrznej od 20 do 30 stopni termometr wewnątrz kabiny pojazdu wskazuje nierzadko 40 stopni i więcej. Badania potwierdzają, że przy tak wysokich temperaturach liczba wypadków wzrasta nawet o 22 procent – do poziomu, który odnotowuje się w warunkach jazdy po mokrej nawierzchni. Kierowca gorzej przetwarza liczne informacje o uczestnikach ruchu drogowego i znakach drogowych, wskutek czego reaguje z opóźnieniem. Ponadto zaczynają mnożyć się błędy w trakcie jazdy. „Kierowcy jeżdżą za szybko, za blisko innych pojazdów lub nie trzymają się pasa ruchu. Wszystko to w połączeniu ze zestresowanymi upałem pasażerami rozprasza uwagę kierowcy. Może być to przyczyną wypadków”, ostrzega Koch.
 
Przed błędami kierowcy wynikającymi z upałów chroni sprawna klimatyzacja. Ponad dwie trzecie (68 procent) wszystkich używanych i 90 procent nowych samochodów w Niemczech jest wyposażonych w klimatyzację. Jeśli nie jest ona regularnie serwisowana, w dłuższym okresie mogą wystąpić usterki instalacji chłodzącej. Podczas każdej podróży wraz ze świeżym powietrzem do kabiny dostają się bowiem cząsteczki kurzu, alergeny, sadza z silników wysokoprężnych, a także ozon czy benzol. Skutkiem może być łzawienie oczu, bóle głowy i kichanie. 
 
Wymieniany regularnie, tzn. co 15 000 kilometrów lub raz do roku, filtr kabinowy chroni skutecznie kierowcę i pasażerów przed reakcjami alergicznymi w trakcie sezonu pylenia, a ponadto zapobiega zatykaniu wrażliwych podzespołów parownika klimatyzacji. Zabezpiecza również wentylator. „Strumień powietrza może przepływać bez przeszkód i równomiernie wentylować kabinę. Także szyby nie zachodzą tak szybko parą”, dodaje Koch. 
 
Filtr zespolony eliminuje zapachy
W wielu pojazdach standardowo wyposażonych w filtr kabinowy można montować także filtry zespolone. „Filtry zespolone są dodatkowo wyposażone w warstwę węgla aktywnego, która poza separowaniem stałych cząsteczek z zasysanego powietrza eliminuje również szkodliwe dla zdrowia gazy i nieprzyjemne zapachy”, stwierdza Koch.
 
 
Źródło:

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE