baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » 10 oznak niesprawnego układu hamulcowego

10 oznak niesprawnego układu hamulcowego

  Kategoria: Bieżące  /    Dodano: Czwartek, 08.09.2011, 07:00

Dobrze funkcjonujący układ hamulcowy to jedna z najważniejszych dla bezpieczeństwa mechanicznych części auta. Oto 10 oznak, które powinny podpowiadać kierowcy, że hamulce w jego aucie mogą być niesprawne.


Oto rzeczy, na które, zdaniem ekspertów Euromaster, kierowca powinien zwrócić uwagę:
  • zapalenie się lampki kontrolnej układu hamulcowego na desce rozdzielczej
  • wydłużenie drogi hamowania
  • zgrzytający, metaliczny odgłos podczas hamowania
  • pedał hamulca nie stawia naturalnego oporu przy naciskaniu 
  • hamulce grzeją się, z kół wydobywa się dym
  • „ściąganie” podczas hamowania 
  • konieczność częstego uzupełnianie płynu hamulcowego 
  • ślady płynu na kołach lub na wewnętrznym barku opon 
  • pedał hamulca trzęsie się w trakcie hamowania
  • samochód drży, wibruje i skacze podczas hamowania
 
Każdy z powyższych sygnałów powinien zachęcić kierowcę do wizyty w warsztacie. W przeciwnym razie mogą spotkać go następujące problemy: 
  • wydłużenie się czasu reakcji systemu hamowania
  • osłabienie działania systemów ABS/ESP 
  • utratę przyczepności 
  • niekontrolowaną zmianę kierunku jazdy
  • wypadnięcie z toru jazdy
  • spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym
 
– „Układ hamulcowy jest jednym z najważniejszych systemów mechanicznym w samochodzie. To on gwarantuje zatrzymanie pojazdu, a także utrzymanie go w miejscu, na przykład na pochyłości. Dlatego w przypadku zaobserwowania jakichkolwiek problemów z układem hamulcowym, należy bezzwłocznie jechać do warsztatu” – tłumaczy Marcin Telej właściciel serwisu Euromaster Telgum w Iławie – „Klocek nie może być pokryty spaloną, szklistą powierzchnią. Ponadto, musimy pamiętać o sprawdzaniu tarcz hamulcowych, upewniając się, że są błyszczące, nieskorodowane, bez przebarwień, równo zużyte i nie popękane. Trzecim ważnym elementem układu jest płyn hamulcowy. Ten powinien być klarowny, lekko żółty i o minimalnej zawartości wody, jednak ten pomiar należy wykonywać specjalnym przyrządem” – dodaje Marcin Telej.
 
 
źródło:
 

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE