baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Rejestracja auta - najważniejsze formalności o których należy pamiętać

Rejestracja auta - najważniejsze formalności o których należy pamiętać

  Kategoria: bieżące  /    Dodano: Czwartek, 27.07.2023, 14:42

Zakup auta wiąże się z kilkoma formalnościami, których trzeba dopełnić, aby zyskać możliwość legalnego poruszania się po drogach. Jedną z takich formalności, która zajmuje najwięcej czasu jest oczywiście rejestracja auta. To właśnie po zarejestrowaniu pojazdu możesz otrzymać nowy dowód i tablice rejestracyjne. W niniejszym artykule omawiamy wszystkie formalności, które trzeba spełnić po sprzedaży starego samochodu oraz przy zakupie nowego.

Co należy zrobić po sprzedaży starego samochodu?

Jeśli przymierzasz się do zakupu kolejnego samochodu, wcześniej prawdopodobnie sprzedasz swoje dotychczasowe auto. Warto zatem powiedzieć kilka słów o formalnościach, które pojawiają się na tym etapie. Obowiązkiem sprzedającego jest zgłoszenie sprzedaży auta w wydziale komunikacji. Obecnie takiego zgłoszenia można dokonać przez Internet, bez konieczności odwiedzania urzędu. O sprzedaży auta poinformuj także swojego ubezpieczyciela rezygnując z automatycznego przedłużenia polisy. Formalności te warto załatwić niezwłocznie po sprzedaży auta, aby uniknąć poważnych konsekwencji wynikających np. z nieodpowiedzialnego zachowania nowego właściciela auta.

O co musisz zadbać po zakupie auta przed rejestracją?

Po długich poszukiwaniach w końcu decyzja zapadła i cieszysz się z nabycia nowego samochodu. Zanim jednak będziesz mógł swobodnie i bez ograniczeń korzystać z auta, trzeba załatwić kilka niezbędnych formalności. Na początek sprawdź, czy auto posiada ważne badanie techniczne. Jeśli nie, koniecznie odwiedź stację kontroli pojazdów i opłać badanie. Otrzymasz zaświadczenie z SKP, które załączysz z innymi dokumentami potrzebnymi do rejestracji auta. Nie zapomnij w przeciągu 14 dni od momentu zakupu auta odwiedzić urząd skarbowy w celu opłacenia podatku PCC.

Przy rejestracji auta potrzebne jest także aktualne ubezpieczenie. W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać polisę dotychczasowego właściciela, ale większość nabywców decyduje się od razu wykupić nowe ubezpieczenie. Przy pomocy porównywarki https://ubezpieczamy-auto.pl/ możesz szybko i wygodnie znaleźć najlepszą ofertę ubezpieczenia komunikacyjnego dostosowanego do swoich potrzeb. W ten sposób zapewnisz sobie szeroki zakres ochrony i nie przepłacisz.

Jak wygląda rejestracja auta?

Dawniej rejestracja auta często wiązała się z koniecznością spędzenia nawet 5-6 godzin w kolejce do wydziału komunikacji. Dziś jednak sprawy są załatwiane dużo sprawniej i w wielu miastach wystarczy zaledwie kilkanaście minut. Przed udaniem się do urzędu warto wydrukować i wypełnić wniosek o rejestrację auta. Robiąc to w zaciszu swojego domu zmniejszasz ryzyko błędów. Warto także uiścić wymagane opłaty i wydrukować potwierdzenie płatności. Do wniosku i potwierdzania płatności dołącz wszystkie wymagane dokumenty. Ich spis znajdziesz w kolejnym akapicie.

Z kompletem dokumentów należy udać się do urzędu. W wielu wydziałach funkcjonuje okienko informacji, w którym należy uzyskać numerek. Wcześniej pracownik sprawdzi, czy posiadasz wszystkie potrzebne dokumenty do tego, aby pomyślnie załatwić sprawę. Po uzyskaniu numeru należy odczekać na swoją kolej. Reszta powinna przebiec szybko i sprawnie. Pracownik wydziału sprawdzi poprawność wniosku, zweryfikuje wszystkie dokumenty i prześle dokumenty dalej. Tobie pozostaje już tylko czekać na uzyskanie informacji, że dowód i tablice rejestracyjne są do odbioru.

Jakie dokumenty są potrzebne w wydziale komunikacji?

Przygotowanie wszystkich dokumentów wcześniej pozwoli sprawnie załatwić sprawę w urzędzie. Na stronie internetowej możesz sprawdzić spis wszystkich dokumentów, które są potrzebne do rejestracji auta nowego, auta używanego, a także auta sprowadzonego z zagranicy. W przypadku auta używanego należy przygotować taki oto komplet dokumentów:

  • wniosek o rejestrację pojazdu;
  • dokument tożsamości;
  • umowa kupna-sprzedaży;
  • dowód rejestracyjny wraz tablicami;
  • karta pojazdu (o ile została wydana);
  • zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów;
  • aktualna polisa OC;
  • dowód uiszczenia opłaty PCC;
  • dowód uiszczenia opłat za rejestrację pojazdu.

Ile czasu zajmuje rejestracja auta? Ile to kosztuje?

Wszystkie formalności związane z rejestracją auta można tak naprawdę odhaczyć w przeciągu jednego dnia. Następnie należy uzbroić się w cierpliwość i poczekać na to, aż do wydziału komunikacji trafi nowy dowód rejestracyjny wraz z tablicami. Czas oczekiwania nie powinien przekroczyć 30 dni. W zdecydowanej większości przypadków dowód i tablice są do odbioru już po ok. 14 dniach. Jeśli chodzi o koszty, rejestracja auta to wydatek rzędu 180,50 zł. Na tą opłatę składają się: dowód rejestracyjny, tablice, nalepki, opłata ewidencyjna oraz pozwolenie czasowe). Z pozwolenia czasowego możesz zrezygnować, ale wówczas nie będziesz mógł poruszać się autem oczekując na dowód i tablice.

Informacja prasowa.

 

 

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE