Reklama:
Stare samochody, które już coraz trudniej spotkać na ulicy, cieszą się niesłabnącą sławą oraz sentymentem, którymi darzą je miłośnicy klasyków. Prawdziwi fani starszych samochodów z duszą, bardzo dbają o swoje auta, poddają je renowacjom oraz zabiegom pielęgnacyjnym, aby przedłużyć żywotność i piękny wygląd aut. Tak zadbane samochody cieszą oko i budzą podziw na różnorakich zlotach i rajdach zabytkowych samochodów. Poniżej przedstawiamy top 3 najczęściej odrestaurowywanych klasycznych aut.
Stare samochody, które już coraz trudniej spotkać na ulicy, cieszą się niesłabnącą sławą oraz sentymentem, którymi darzą je miłośnicy klasyków. Prawdziwi fani starszych samochodów z duszą, bardzo dbają o swoje auta, poddają je renowacjom oraz zabiegom pielęgnacyjnym, aby przedłużyć żywotność i piękny wygląd aut. Tak zadbane samochody cieszą oko i budzą podziw na różnorakich zlotach i rajdach zabytkowych samochodów. Poniżej przedstawiamy top 3 najczęściej odrestaurowywanych klasycznych aut.
Fiat 125p, czyli popularny Maluch
Renowacja samochodów użytkowych pozwala na przywrócenie autu dawnej świetności i przywołaniu wspomnień. Maluch swego czasu był jednym z najczęściej spotykanych modeli samochodów na Polskich drogach. Fiat 126p produkowany był w latach 1973- 2000. Samochód występował w czterech wersjch: Standard, Special. Komfort oraz dla inwalidów. Samochód przez cały okres produkcji był ulepszany i modernizowany. Ciekawostką jest, że potoczna nazwa auta, czyli maluch, stała się tak popularna, że pod koniec produkcji (w 1997 r.) została uznana za oficjalną nazwą modelu. Obecnie modele te, są nadal lubiane i cenione, a spotkać je można jeszcze w niemal idealnym stanie zarówno w muzeach jak i w rękach prywatnych właścicieli, którzy chętnie poddają je renowacjom i przeróbkom.
Polonez, następca Malucha
Jednym z najchętniej odnawianych samochodów w Polsce jest Polonez. Seryjna produkcja tych samochodów rozpoczęła się w 1978 roku, a mało kto wie, że trwała aż do 2002 r. w Fabryce Samochodów Użytkowych w Warszawie. Polonez stał się godnym następcą fiata 125p i szybko został jednym z najbardziej pożądanych rodzinnych hatchbacków na rynku. W latach 1983- 85 stale ulepszano ten model, powstała wersja z nadwoziem coupe, warianty użytkowe, specjalne, a nawet sportowe. Ciekawostką jest, że nazwę modelu wybrali czytelnicy “Życia Warszawy’ w specjalnym plebiscycie zorganizowanym w tym celu, przez wspomniany dziennik. Kultowy Polonez nadal cieszy się uznaniem wśród kierowców i chętnie poddawany jest renowacjom zarówno przez amatorów jak i profesjonalne warsztaty motoryzacyjne.
Syrena — rodzina Polskich samochodów dostawczych i osobowych
Samochód Syrena również należy do jednych z najchętniej odnawianych starych pojazdów . Renowacja samochodów zabytkowych pozwala na przywrócenie im dawnego blasku oraz odpowiedniej sprawności. Syreny produkowane były początkowo w Fabryce Samochodów Użytkowych Warszawie, a następnie w Bielsku-Białej przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych. Początkowo Syreny posiadały wiele wad, utrudniających eksploatację, jednak usilnie dążono do ulepszenia podstawowej wersji. Na przestrzeni lat powstały nawet prototypy: Syrena Kombi, Syrena Mikrobus i Syrena Sport.
Źródło: https://robimyklasyki.pl/
Artykuł partnera.
Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.
Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl
W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.