baza firmogłoszenianewsyforummultimedia
3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Filtr kabinowy w samochodzie – sprawdź, kiedy należy go wymienić?

Filtr kabinowy w samochodzie – sprawdź, kiedy należy go wymienić?

  Kategoria: bieżące  /    Dodano: Czwartek, 07.03.2019, 15:25

Filtr kabinowy, zwany też filtrem przeciwpyłowym, występuje najczęściej w samochodach wyposażonych w klimatyzację. Jego głównym zadaniem jest ochrona kabiny samochodu przed szkodliwymi substancjami dostającymi się do wentylacji, takimi jak: kurz, pleśń czy sadza. Dodatkowo filtr kabinowy neutralizuje nieprzyjemne zapachy, co znacząco poprawia komfort jazdy. Ważne jest zatem, aby go regularnie wymieniać.

Filtr kabinowy – za co odpowiada?

Filtr kabinowy to chyba najbardziej niedoceniony element wyposażenia samochodu. Przez wiele osób jest lekceważony, ponieważ nie ma bezpośredniego wpływu na pracę silnika. Jednak funkcja, jaką pełni w samochodzie, jest niezwykle istotna. Filtr kabinowy oczyszcza powietrze we wnętrzu pojazdu. Przyczynia się do poprawy samopoczucia kierowcy oraz pasażerów i to dzięki mu podróż samochodem staje się bardziej komfortowa. Czysty filtr kabinowy zmniejsza ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych, które coraz częściej dotykają kierowców spędzających dużo czasu za kierownicą.

Kiedy należy wymienić filtr kabinowy?
Aby filtry kabinowe należycie spełniały swoją funkcję, muszą być regularnie wymieniane. Nie da się precyzyjnie określić czasu, po którego upływie filtr należy wymienić. Całkowite zapchanie i zużycie filtra jest uzależnione od wielu czynników, takich jak: warunki, w jakich się poruszamy, jak długo stoimy w korkach itp. Generalnie w przypadku osób, które mieszkają w dużych miastach i często się przemieszczają samochodem, żywotność takiego filtra znacząco się skraca.
 
Zaleca się jednak, aby wymianę filtra kabinowego dokonywać nie rzadziej niż raz na rok lub po przejechaniu około 15 tys. km. Filtr kabinowy najlepiej wymienić podczas corocznego przeglądu samochodu lub przy okazji wymiany oleju silnikowego czy filtra powietrza. Ze względu na znaczący wzrost zanieczyszczeń powietrza zimą, filtry kabinowe najbardziej „zapchane” są właśnie w tym okresie, dlatego wymianę filtra można zaplanować na wiosnę.

Jaki filtr kabinowy wybrać?
Trwałość filtra kabinowego w dużej mierze uzależniona jest od materiału, z jakiego został on wykonany. Z tego też powodu nie warto sięgać po papierowe zamienniki, które nie są odporne na wilgoć, a w dodatku bardzo szybko się zapychają, jednocześnie zmniejszając swoją skuteczność, czego konsekwencją jest częsta wymiana filtra – nawet po kilku tysiącach kilometrów.

Filtr kabinowy z węglem aktywnym
Najlepszym wyborem będą filtry kabinowe z węglem aktywnym, które wykazują znacznie lepsze i efektywniejsze działanie w porównaniu ze standardowymi modelami. Dzięki zastosowaniu węgla aktywnego filtr chroni przed przedostaniem się do kabiny nie tylko pyłu czy kurzu, ale i szkodliwych gazów, takich jak: ozon, związki siarki i azotu ze spalin. Właściwości węgla sprawiają, że doskonale pochłania on szkodliwe tlenki oraz opary benzyny, dzięki czemu podczas jazdy do naszych płuc dociera czystsze powietrze. Zastosowanie filtra z węglem aktywnym z pewnością docenią alergicy, ponieważ w przeciwieństwie do modelu standardowego okazuje się on skuteczniejszy w neutralizowaniu uczulających pyłków. Taki filtr w całym swoim okresie eksploatacji jest w stanie zatrzymać nawet 90% wszystkich szkodliwych substancji. Oczyszczanie powietrza za pomocą filtra z węglem aktywnym możliwe jest dzięki czterem warstwom osadzonym w obudowie. Pierwsza warstwa, tzw. warstwa wstępna, zatrzymuje największe cząstki brudu i kurzu. Włóknina środkowa zapobiega przenikaniu mikrocząstek, bakterii i pyłów. Kolejna warstwa stabilizuje filtr, a dodatkowa warstwa węgla aktywnego zatrzymuje szkodliwe gazy.
 
Zapoznaj się z pełną ofertę filtrów kabinowych w sklepie z częściami i akcesoriami samochodowymi Motochemia.pl

Ile kosztuje filtr kabinowy?
Cena nowego filtra kabinowego waha się od kilku do kilkudziesięciu złotych. Ze względu na swoje szersze zastosowanie, filtry wyposażone w węgiel aktywny z reguły są o kilkanaście złotych droższe od modeli tradycyjnych. Pomimo to warto dopłacić do komfortu i lepszego samopoczucia kierowcy oraz pasażerów.
 

 Artykuł partnera.

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE