baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Czy istnieją opony uniwersalne?

Czy istnieją opony uniwersalne?

  Kategoria: bieżące  /    Dodano: Poniedziałek, 03.09.2018, 10:58

Każdy kierowca wcześniej czy później staje przed dylematem wyboru właściwych opon do swojego samochodu. Nie chodzi tu tylko o typowe parametry techniczne, bo z nimi nie ma co dyskutować i trudno byłoby zamontować oponę o większej średnicy do małego auta. Mając na myśli wybór ogumienia warto zastanowić się nad tym czy co sezon zmieniać opony letnie na zimowe, czy może lepiej wybrać wersję całoroczną? No właśnie, a czy opony uniwersalne w ogóle istnieją? Jeśli tak, to jakie są korzyści z ich posiadania?

Oczywistym jest fakt, że na rynku bez większych problemów można znaleźć ogumienie całoroczne dedykowane do różnych typów samochodów. Można wręcz śmiało powiedzieć, że producenci co sezon prześcigają się w innowacjach stosowanych w bieżnikach i gwarantują, że wybór wielosezonowej opony będzie strzałem w dziesiątkę. Przyjrzymy się zatem konstrukcji takiego ogumienia, sprawdźmy jego specyfikację i spróbujmy dowiedzieć się czy zakup takiej wersji opon się opłaca. Na początek warto porównać różnice występujące pomiędzy oponami letnimi i zimowymi. Dzięki temu dowiemy się, które z opcji zostały wykorzystane do produkcji opon całorocznych.

Tak więc na pierwszy rzut idzie opona letnia. Ma ona zazwyczaj twardy bieżnik i odporna jest na wysokie temperatury. Kierowcy z doświadczeniem dobrze wiedzą, że opony letnie podczas jazdy generują mniejszy hałas. Wszystko przez gładszy bieżnik dedykowany do jazdy po suchych nawierzchniach. Z kolei opony zimowe mają bardzo charakterystyczny bieżnik, którego zadaniem jest odprowadzanie spod kół śniegu, błota i deszczu. Mieszanka stosowana do produkcji opon letnich jest miękka i dobrana tak, by nie twardnieć nawet przy dużych mrozach. No dobrze, skoro już mamy wiedzę na temat konstrukcji jednej i drugiej wersji, to teraz jak zbudowane są opony całoroczne? Niektórzy producenci na swoim ogumieniu stosują oznaczenie złożone z dwóch liter jest to symbol M+S.

Powszechnie uważa się, że taka wersja może być uznawana za całoroczną. Z jednej strony mamy do czynienia z bieżnikiem o typowo zimowej konstrukcji, a z drugiej mieszanka użyta do produkcji opon jest na tyle twarda, że z powodzeniem można na takim ogumieniu jeździć także latem.

Jak widać opony całoroczne dostępne są na rynku. Ich cena jest przybliżona do kompletów letnich i zimowych, ale kierowca decydujący się na zakup wersji wielosezonowej może nieco zaoszczędzić na wymianie ogumienia. Co do bezpieczeństwa i przeprowadzanych testów, to można stwierdzić, że opony całoroczne całkiem dobrze sobie radzą w tych rankingach – polecamy opony http://www.continental-opony.pl/samochod

Informacja prasowa

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE