baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Przed wiosennym startem.

Przed wiosennym startem.

  Kategoria: bieżące  /    Dodano: Piątek, 30.03.2018, 13:59

Wiosna już w kalendarzu, ale za oknami jeszcze zima, nie się nie daje przegnać. W jednym dniu jest przyjemnie, nazajutrz może nas zaskoczyć leżący śnieg na samochodach oraz drogach.

To znak, że trzeba już przygotować samochód do nowego letniego sezonu. Ale co to znaczy?

Opony na start.

Większość kierowców już się pali do zmiany opon z zimowych na letnie. Powód jest jeden, opony letnie są ciche, komfort jazdy na takich oponach jest lepszy. Ponadto nie są tak twarde jak zimowe, więc drgania przenoszone na pozostałe części samochodowe są mniejsze. Już niedługo będzie można obserwować zwiększony ruch w okolicach warsztatów zajmujących się sprzedażą i wymianą opon. Na co niektórych parkingach będzie można zaobserwować właścicieli samochodów zmieniających koła w swoich samochodach samodzielnie. Można się tylko zastanawiać ilu właścicieli samochodów przed założeniem opon czy tez kół z oponami letnimi sprawdzi jaki jest ich stan bieżnika? Ilu tych właścicieli zwraca uwagę również na rok produkcji opon? To może brzmieć już jak truizm, ale opona, jej stan, jest dla nas ważny. Nie ma chyba części samochodowej, która z jednej strony byłaby tak potrzebna w samochodzie, a z drugiej była tak niedoceniania przez właścicieli oraz kierowców. Jazda na oponach prawie łysych, czy też na takich, których wiek dochodzi już prawie do pełnoletności, to tylko niektóre „grzeszki” nas wszystkich właścicieli samochodów. Zapomina się, że im starsza opona tym materiał z którego jest wykonana tym jej struktura jest słabsza i podatność na uszkodzenia jest wyższa. Tak naprawdę opona powyżej pięciu lat nie do końca spełnia wszystkie wymogi, które się jej stawia. Warto więc pomyśleć o tym, by na kołach znalazła się nowa opona.

Jaka opona do samochodu?

Zakupy opon w naszym kraju to cały rytuał. Najczęściej właściciel samochodu najpierw pyta się swoich znajomych jakie mają opony w swoich samochodach. Następnie udaje się do warsztatu lub sklepu z oponami pytając się o najlepsze opony do jego samochodu, a na koniec kupuje najtańsza, gdyż uzna, że i tak one wystarczą. Opony budżetowe, czyli najtańsze są oponami pełnowartościowymi, jednak materiał, z którego są wykonane nie przekłada się na najlepsze osiągi, czy też najwyższy poziom bezpieczeństwa. To opony przeznaczone do samochodów osobowych z silnikami o niedużej mocy, których właściciele pokonują około kilku, kilkunastu tysięcy kilometrów po miejskiej dżungli, i spokojnym trybie jazdy. Nie można powiedzieć, że są to opony komfortowe. Wysoki stopień oporów toczenia sprawia, że do wnętrza pojazdu może się dostawać dość sporo szumów oraz drgania. Nie można również zapominać, że im wyższe opory toczenia, tym samochód będzie więcej zużywał paliwa, co przy jeździe w ruchu miejskim może być całkiem sporym dodatkowym wydatkiem. Niższa jakość materiałów użytych do produkcji opon budżetowych przekłada się również na szybsze ich zużycie. Nie trzeba ostro jeździć, by po dwóch sezonach być zmuszonym do wymiany opon na nowe. Opony budżetowe są produkowane przez naszych rodzimych producentów, przez naszych południowych sąsiadów, a także przez wielkie koncerny i ich lokalne oddziały. Można jednak pośród nich również znaleźć opony produkowane na dalekim wschodzie. Część z nich to opony bardzo ciekawe, które swoimi właściwościami mogą konkurować z oponami klasy średniej i warto się nimi zainteresować. Są też takie, które z wyglądu przypominają opony wyższej klasy, ale w testach wypadają bardzo słabo. Ich producenci, o których niewiele można powiedzieć, chcąc sprzedać swój produkt podrabiają wygląd, pozostawiając jednak niskiej jakości materiał z którego opona jest wykonana. Zakup takich opon jest raczej niepolecany. Po drugiej stronie barykady można znaleźć opon premium, lub jak kto woli wyższej klasy. To opony wykonane z najlepszych mieszanek, które mają znaczący wpływ na właściwości opon. To produkt, który pochodzi z najlepszych fabryk przemysłu oponiarskiego. Do tych gigantów można zaliczyć Michelina, Goodyear, Bridgestone, Pirelli, Continental, Dunlop, czy też koreański Hankook. Te przedsiębiorstwa na rozwój swoich produktów wydają każdego roku majątek. Ściśle współpracują z producentami samochodów, aby zapewnić najlepsze osiągi pojazdów przy jednoczesnym wysokim stopniu bezpieczeństwa. To opony zapewniające odpowiedni poziom komfortu – są ciche i amortyzują nierówności przy jednoczesnej doskonałej przyczepności. To wbrew pozorom opon które pozwalają na oszczędności. Zastosowanie najnowszych materiałów, pozwoliło na wydłużenie przebiegu opon o nawet 30%, nie można również zapominać, że koncerny zmierzają do zmniejszenia oporów toczenia co ma się przełożyć do zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo. To w końcu opony bezpieczne. Długość drogi hamowania jest o kilka – kilkanaście metrów niższa niż opon z niższej klasy. A to jest warte wyższej ceny.

Informacja prasowa.

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE