Reklama:
Seat Ateca to najnowszy model oferowany przez hiszpañskiego producenta. To pierwszy SUV, opracowany przez Seata, przy u¿yciu niemieckiej technologii. Auto zosta³o dopiero wprowadzone do sprzeda¿y, a ju¿ cieszy siê bardzo du¿ym zainteresowaniem.
Nic w tym dziwnego. SUV s± niezwykle popularne na kontynencie europejskim. W 2015 roku sprzedano ich tu ponad trzy miliony. Wszystko wskazuje na to, ¿e w 2016 roku wynik ten bêdzie jeszcze lepszy.
Hiszpañskie auto zaskakuje ¶wietnym wyposa¿eniem i bardzo oryginalnym wygl±dem, który w pe³ni nawi±zuje do obecnego stylu projektowania pojazdów Seata. Do tego pojazd jest ¶wietnie wyposa¿ony. Napêdzaj± go nowoczesne, ekologiczne i bardzo oszczêdne silniki. Na uwagê zas³uguje tak¿e uk³ad jezdny, z bardzo dobrze zestrojonym zawieszeniem, które doskonale spisuje siê w czasie jazdy po mie¶cie i poza nim. Nie zabrak³o tak¿e najnowszych rozwi±zañ, takich jak funkcja Driving Experience, która pozwala na dopasowanie zachowania samochodu do stylu jazdy kierowcy. Poza tym na uwagê zas³uguj± tak¿e systemy wspomagania parkowania, w tym uk³ad monitoruj±cy martwe pole podczas wyjazdu z miejsca parkingowego.
¦wietne zawieszenie hiszpañskiego SUV
Seat Ateca z przodu wykorzystuje standardowe kolumny McPhersona z amortyzatorami hydraulicznymi. To prosty, ale bardzo ceniony uk³ad, trwa³y i tani w naprawie. Z ty³u stosowane s± dwa rozwi±zania. Standardowo montowana jest pó³sztywna o¶ z hydraulicznymi amortyzatorami. W wersjach z mocniejszymi silnikami pod mask± auto wyposa¿ane jest w zawieszenie wielowahaczowe, zapewniaj±ce ¶wietn± przyczepno¶æ i komfortowe warunki jazdy.
Mocne mechaniczne serce
Seat Ateca wykorzystuje najnowsze jednostki napêdowe, opracowane przez koncern Volkswagen. Podstawowy silnik benzynowy to trzycylindrowa, turbodo³adowana jednostka EcoTSI o pojemno¶ci zaledwie jednego litra. Silnik generuje moc 115 KM i rozpêdza Atecê do setki w jedena¶cie sekund. Jednostka zu¿ywa zaledwie 5,3 l/100 km w cyklu ³±czonym.
Wiêcej dynamiki zapewnia turbodo³adowany silnik benzynowy 1.4 EcoTSI, generuj±cy moc 150 KM. ¦rednie spalanie nie przekracza 5,5 l/100 km, co jest doskona³ym wynikiem jak na tak du¿y samochód.
Auto mo¿e byæ wyposa¿one w napêd na obie osie 4 Drive. Wówczas pod mask± samochodu pracuje silnik 1.4 EcoTSI (o mocy 150 KM) albo wysokoprê¿ny silnik TDI o pojemno¶ci dwóch litrów i mocy 150 lub 190 KM. Silnik benzynowy, w wersji z napêdem na obie osie, zu¿ywa ¶rednio 6,1 l/100 km. Jednostki wysokoprê¿ne s± jeszcze bardziej oszczêdne – s³absza zu¿ywa ¶rednio 5,1 a mocniejsza 5,3 l oleju napêdowego na sto kilometrów.
Seat Ateca udowadnia, ¿e du¿y i wygodny samochód mo¿e byæ równocze¶nie dynamiczny i bardzo oszczêdny. Atrakcyjna jest tak¿e cena auta, w porównaniu do konkurencji, dzia³aj±cej na europejskim rynku.
Informacja prasowa.
Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za tre¶æ komentarzy i tre¶ci dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Je¶li chcesz z nami tworzyæ serwis napisz do nas e-mail.
Regulamin komentowania artyku³ów w serwisie 3miastomoto.pl
W trosce o kulturê i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza siê niniejszy Regulamin.