Reklama:
Najbliższy rok zapowiada zmiany: nowe wersje popularnych modeli, większą dostępność aut ze skrzynią automatyczną oraz lepsze osiągi.
Dacia – marka doceniana ze względu na solidność, funkcjonalność i oszczędność, przyzwyczaiła nas do myślenia o swoich modelach w kategoriach praktycznych. Celem konstruktorów i projektantów było stworzenie ekonomicznego auta rodzinnego, które nie zawiedzie na drodze (w końcu jego przeznaczeniem miały być przede wszystkim kręte, karpackie serpentyny).
Kierowcy zawsze doceniali praktyczne rozwiązania: zwiększoną pojemność bagażnika, liczne schowki, przestronne wnętrza, które czyniły je niemal idealnymi autami na rodzinne wakacje. Te wszystkie cechy spotykamy w gamie siedmiu obecnie dostępnych modeli: http://www.dacia.pl/samochody-nowe/pelna-gama/
Od czasów bestsellera marki, czyli nieśmiertelnej „Loganki”, która sprzedała się w milionie egzemplarzy, wszystkie kolejne modele muszą być wygodne i spełniać wyśrubowane normy bezpieczeństwa (pod tym względem warto zwrócić uwagę przede wszystkim na Sandero). Krytykowany we wcześniejszych modelach design, powoli stawał się coraz nowocześniejszy. Dokker zyskał dynamiczne relingi, Sandero – masywny przód, Duster – terenowy charakter, a Lodgy – mino potężnych gabarytów ma płynną linię i wygląda proporcjonalnie.
Wszystkie modele łączy przystępna cena – będąca efektem oszczędności na wykończeniu i wyposażeniu. Okazuje się jednak, że popularność wersji limitowanych i z bogatszym wyposażeniem (Celebration, Open, Stepway) zaowocowała zapowiedziami kolejnych dodatków podwyższających komfort użytkowania: np. podłokietników w pakiecie, ulepszonej konstrukcji foteli, nowych materiałów wykończeniowych, szczególnie tapicerki. Jak wynika z badań sondażowych, coraz częściej kierowcy chcą dopłacić za dodatki, które ułatwiają parkowanie – takie jak kamera cofania.
Piętą Achillesową wszystkich modeli były zawsze osiągi. I chociaż często podkreślano, że to nie auta wyścigowe, ale rodzinne, dostosowane do bezpiecznej jazdy, Dacia potwierdza, że unowocześnia swoje silniki. To efekt unifikacji w całym koncernie, zatem możemy się spodziewać rozwiązań znanych z modeli Nissana i Renault. Firma zapowiada też większą dostępność aut ze skrzynią automatyczną, także w bazowych wersjach modeli. Rok 2017 będzie kluczowy w zakresie zmian – możemy się spodziewać odświeżenia popularnych modeli. Duster II ma mieć lżejszą, za to sztywniejszą karoserię, wydłużony tył (z opcją trzeciego rzędu siedzeń), więc ma być jeszcze lepiej dostosowany do wymagań rodziny. Na jego premierę musimy poczekać do wiosny. Zapowiadana jest również nowa, odświeżona wersja Sandero i Logan MCV. Czy w związku z tymi zmianami wzrośnie cena modeli Dacii? Na razie nie mamy potwierdzonych informacji, jednak polityka firmy się nie zmieniła – jak najbardziej opłacalny stosunek ceny do jakości jest nadal priorytetem dla konstruktorów marki.
Informacja prasowa.
Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.
Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl
W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.