Reklama:
Volkswagen Passat to zdecydowany hit wśród samochodów na europejskim rynku. Co roku miliony ludzi wybierają ten model. Miliony Passatów przemierzają europejskie ulice. Nowy Volkswagen ósmej generacji – Volkswagen Passat B8 to model klasy średniej z segmentu D. Już jego pierwsza premiera w Niemczech w 2014 roku wzbudziła wielkie zainteresowanie przede wszystkim przez fakt, że, jak zapewniał producent, B8 to Passat o całkowicie nowej konstrukcji. Elegancki, duży i komfortowy to zdecydowanie słowa, które opisują Passata B8.
MarkaVolkswagen Passat to niemiecki samochód osobowy klasy średniej, produkowany od ponad 40 lat. Od chwili premiery pierwszej generacji w 1973 model ten znalazł już ponad 20 milionów nabywców. W momencie debiutu Passat był jednym z najnowocześniejszych aut w Europie. Renomę tego samochodu podkreślają sukcesy takie, jak wygrana w plebiscycie na Europejski Samochód Roku w 2015 roku, natomiast w latach 1989, 1997 i 2006 Passat był w najlepszej trójce.
Nazwa tego modelu Volkswagena pochodzi od nazwy wiatru morskiego, wiejącego w strefie międzyzwrotnikowej – passata. Często samochód ten nazywany jest potocznie „paskiem”, a niekiedy nawet „passerati”.
WersjeZaprezentowany w październiku 2014 roku Volkswagen Passat B8 trafił do salonów pod koniec tego samego roku. Samochód ten został zbudowany na płycie podłogowej MQB (Modularer Querbaukasten), przede wszystkim lżejszej od innych jej odpowiedników. Płyta ta ma modułową konstrukcję, która pozwala na instalację różnych jednostek silnikowych.
Passaty B8 występują zarówno z silnikami benzynowymi, jak i dieslowymi. W październiku 2014 roku, podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, producent zaprezentował również hybrydową odmianę tego Passata o nazwie GTE. W tym samochodzie znajduje się benzynowy silnik 1,4 l TSI o mocy 156 KM, który wspomagany jest silnikiem elektrycznym rozwijającym 115 KM i 400 Nm momentu obrotowego.
Kilka miesięcy później – w lutym 2015 roku producenci pokazali kolejną odmianę Volkswagena Passata B8 – Passata Alltrack. Samochód ten ma wyższe o 27,5 mm zawieszenie, osłony podwozia ze stali nierdzewnej oraz plastikowe nakładki na nadkola i progi.
Volkswagen Passat B8 występuje w kilku wariantach wyposażenia: Trendline, Comfortline, Highline oraz w pakiecie R-Line. Wersja Highline to opcja z najbogatszym wyposażeniem, którego ciekawym elementem w tej wersji są cyfrowe, aktywne i wielofunkcyjne zegary "Active Info Display". Volkswagen Passat B8 Highline posiada również w standardzie reflektory diodowe.
WymiaryNowy Volkswagen Passat B8 ma 4767 mm długości. Producent, w porównaniu do poprzedniej generacji, zwiększył rozstaw osi aż o 79 mm i mierzy ona w modelu B8 2791 mm. Tylna oś została przesunięta w tył o 17 mm, a przednie o 29 mm do przodu. Zwiększeniu uległ również przedział pasażerski, a także zmieliły się proporcje całego samochodu, które zaowocowały znacznie przestronniejszym wnętrzem i nową sylwetką.
Volkswagen Passat B8 Highline to zdecydowanie najładniejsza limuzyna tego niemieckiego producenta. Duże i bardzo wygodne wnętrze zapewnia wysoki komfort jazdy. Natomiast piękny design sprawia, że jest to samochód niezwykle elegancki.
Artykuł sponsorowany.
Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.
Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl
W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.