baza firmog³oszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona g³ówna » aktualno¶ci » Prawdy i mity i na temat opon run on flat?

Prawdy i mity i na temat opon run on flat?

  Kategoria: bieżące  /    Dodano: Poniedzia³ek, 18.02.2013, 12:20

Opony run on flat to wprowadzona nie tak dawno na rynek nowatorska metoda, która pozwala na kontynuowanie jazdy (od 80 do 200km) nawet wtedy, gdy ci¶nienie we wnêtrzu opony spadnie do zera.
Dziêki specjalnej konstrukcji ¶cianki bocznej, nawet po nag³ej utracie ci¶nienia w jej wnêtrzu np. w wyniku przebicia, utrzyma ona ciê¿ar auta, umo¿liwiaj±c kierowcy pokonanie jeszcze do¶æ sporego dystansu do najbli¿szego warsztatu. Nie trzeba siê brudziæ podczas wymiany opony, ani tym bardziej wzywaæ pomocy drogowej. Zyskuje siê równie¿ miejsce w baga¿niku, gdy¿ nie trzeba woziæ ze sob± ko³a zapasowego. Auta, które seryjnie wyposa¿one s± w te opony, posiadaj± czujniki utraty ci¶nienia, dlatego ka¿da taka sytuacja jest niezw³ocznie sygnalizowana na tablicy rozdzielczej. Chroni to kierowcê przed mo¿liwo¶ci± uszkodzenia opony b±d¼ felgi, gdyby nie zauwa¿y³ samodzielnie spadku ci¶nienia. W niektórym autach wy¿szej klasy takich jak BMW opony run on flat s± wyposa¿eniem seryjnym. Zawieszenie takiego samochodu jest dostosowane do twardszej i ciê¿szej o oko³o 15% opony tego typu i zastosowanie tradycyjnego zamiennika mo¿e powodowaæ niestabilne zachowanie auta na drodze, zw³aszcza przy wiêkszych prêdko¶ciach. Dlatego je¶li do auta s± dedykowane takie opony, to przy zmianie kompletu na nowy warto zakupiæ równie¿ ogumienie tego typu. Obecno¶æ opon run on flat na aucie ma tak¿e inne zalety. Podczas wpadniêcia w dziurê lub podczas szybszego podje¿d¿ania pod krawê¿niki felgi pozostaj± nienaruszone.

Niektórzy u¿ytkownicy twierdz±, ¿e polskie dziurawe drogi nie s± przystosowane do takich opon. Równie¿ liczba zak³adów wulkanizacyjnych, które potrafi± profesjonalnie za³o¿yæ opony na felgi jest uboga. Gdy dochodzi do tego wysoka jak na polskie realia cena zakupu, to wszystko to powoduje, ¿e u¿ytkowanie takich opon mo¿e byæ powodem problemów. Kierowcy je¿d¿±cy na "run flatach" narzekaj± tak¿e na komfort jazdy, który obni¿a gorsze prowadzenie w koleinach czy podwy¿szony poziom ha³asu. Taka jest niestety cena za wiêksze bezpieczeñstwo. Tylko od kierowcy zale¿eæ bêdzie czy zdecyduje siê na wyposa¿enie swojego auta w opony run on flat. Z powodu wy¿szej ceny w porównaniu ze standartowymi oponami, znikoma liczba serwisów wulkanizacyjnych posiada je na swoim stanie magazynowym. Na szczê¶cie naprzeciw oczekiwaniom nabywców wychodz± internetowe sklepy z oponami. Wyró¿niæ mo¿na chocia¿by sklep Tirendo, który posiada w swojej ofercie wiêkszo¶æ dostêpnych na rynku opon tego typu. Dziêki b³yskawicznej wysy³ce kurierem, opona taka maksymalnie w ci±gu jednej doby znajdzie siê w posiadaniu kierowcy. Wystarczy tylko za³o¿yæ j± w specjalistycznym serwisie wulkanizacyjnych i mo¿na pokonywaæ kolejne kilometry bez obawy, ¿e nag³e przebicie opony spowoduje utratê panowania nad autem.

Reasumuj±c, mimo niew±tpliwych zalet jakie posiadaj± opony run on flat, decyduj±c siê na ich u¿ytkowanie nale¿y siê liczyæ z pewnymi trudno¶ciami. Opony to jeden z najwa¿niejszym elementów samochodu, od którego zale¿y bezpieczeñstwo jazdy. Czy warto wiêc zap³aciæ wiêcej za oponê run on flat, by zapewniæ bezpieczeñstwo zarówno sobie jak i przewo¿onym pasa¿erom. Tak± decyzjê musi podj±æ ju¿ sam kierowca.

Komentarze do artyku³u

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za tre¶æ komentarzy i tre¶ci dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Je¶li chcesz z nami tworzyæ serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artyku³ów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturê i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza siê niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników s³u¿ą prowadzeniu powa¿nej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczaæ informacje i opinie niezwiązane z treścią artyku³ów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania siê dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie ja³owych sporów osobistych miêdzy czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powy¿szymi warunkami bêdą niezw³ocznie kasowane w ca³ości bądź w czêści.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich czêści) nale¿y usunąæ.


GOOOGLE