baza firmog³oszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona g³ówna » aktualno¶ci » Samochód hybrydowy - wady i zalety

Samochód hybrydowy - wady i zalety

  Kategoria: bieżące  /    Dodano: Pi±tek, 01.02.2013, 14:40

Wszêdzie rosn±ce koszty-mówi sobie przeciêtny kierowca. Cena paliw na stacjach straszy, a racjonalnie pochodz±cy do sprawy cz³owiek poszukuje ergonomicznych alternatyw. Znajduje je, poniewa¿ w bran¿y motoryzacyjnej wychodzi siê w stronê oczekiwañ klientów. Ciekawym pomys³em jest samochód hybrydowy.

Standaryzacja pojêcia

Samochód hybrydowy ³±czy w sobie moc silnika elektrycznego z benzynowym.

G³ówne zalety

Ekologia objawiaj±ca siê znacznie mniejszym wydzielaniem spalin;
Ekonomika jazdy. Elektryczny silnik idealnie sprawdza siê do taniej jazdy po mie¶cie. £aduje siê podczas prowadzenia. Nie potrzeba czêsto dodatkowego sprzêtu;
D³uga ¿ywotno¶æ silników;
Spalanie paliwa czêsto o 50% ni¿sze ni¿ w normalnych samochodach;
Mniejszy ha³as na drodze, zwiêkszenie koncentracji;

Typowe wady

Dwa silniki to ewentualny, podwójny problem z napraw±;
Droga, zaawansowana technologia, deficyt wyspecjalizowanych serwisów (przeciêtna cena zakupu ok. 140 000 z³);
Wolniejszy ze wzglêdu na ciê¿ar u¿ywanych przy produkcji materia³ów;
Ograniczona ¿ywotno¶æ baterii (uzale¿niona czê¶ciowo od zmiennych warunków atmosferycznych). Kosztowna wymiana.

Ciekawa alternatywa w ¶wiecie motoryzacji

Rynek opisywanych pojazdów rozwija siê dynamicznie w Stanach Zjednoczonych oraz w najwiêkszych gospodarkach europejskich np. Wielka Brytania. Dla ich w³a¶cicieli ustalono odgórnie wysokie ulgi podatkowe (poprawa efektywno¶ci sprzeda¿y). Wiêkszo¶æ popularnych marek tj. Honda, Toyota, Ford posiada hybrydowe odpowiedniki. Sektor motoryzacyjny dywersyfikuje ofertê. Pojazdy hybrydowe s± bardzo ciche. Niektórzy twierdz±, ¿e to wiêksze ryzyko wypadków. Rozwi±zanie przyjmuje siê na razie w¶ród osób bogatych.

Na zakoñczenie

Firmy motoryzacyjne traktuj± samochody hybrydowe jako udoskonalenie ekologicznego obrazu, wyj¶cie w kierunku nowych technologii. Tani transport to marzenie w czasach wysokich cen paliw. Po³±czenie hybrydowe nie ma jeszcze racji bytu w Polsce, ze wzglêdu na brak zaufania i pe³nej infrastruktury serwisowej.

Komentarze do artyku³u

Komentarzy w artykule - 4

+ Dodaj nowy komentarz:
 
dodany: 26.10.2014 , 22:41

hybrydy s± stworzone dla kierowców którzy ca³e dnie spêdzaj± próbuj±c przebiæ sie przez zakorkowane miasta - st±d taka ilo¶æ priusów je¿d¿±cych jako taksówki w europejskich miastach.
~ desu
dodany: 12.10.2014 , 16:55

mam toyote auris z napêdem hybrydowym i albo artyku³ jest nieaktualny albo mojego auta wady w nim wymienione nie dotyc¿±: - bateria 10 lat gwarancji.....nikt dzisiaj tak d³ugo samochodem nie je¿dzi - cena 80 ty¶ - dynamiczniejszy ni¿ jego koledzy z tej samej klasy - podwójny problem z napraw± ......to najbardziej profesjonalna opinia jak± s³ysza³em :)
~ kuba
dodany: 13.01.2014 , 10:11

si³± masa brak kutasa :P
~ enekfejmpl2
dodany: 13.01.2014 , 10:09

ale cioty hehe
~ miszczekpl43

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za tre¶æ komentarzy i tre¶ci dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Je¶li chcesz z nami tworzyæ serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artyku³ów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturê i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza siê niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników s³u¿ą prowadzeniu powa¿nej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczaæ informacje i opinie niezwiązane z treścią artyku³ów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania siê dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie ja³owych sporów osobistych miêdzy czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powy¿szymi warunkami bêdą niezw³ocznie kasowane w ca³ości bądź w czêści.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich czêści) nale¿y usunąæ.


GOOOGLE