baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Volkswagen Golf III [awarie i problemy]

Volkswagen Golf III [awarie i problemy]

  Kategoria: bieżące  /    Dodano: Czwartek, 05.07.2012, 09:36

Najchętniej kupowanymi używanymi kompaktami z lat 90. w Polsce do niedawna były nie tylko Honda Civic V i Ford Escort V, ale też dobrze wszystkim znany Volkswagen Golf III. Jeszcze kilkanaście lat temu tymi niemieckimi autami jeździli głównie ludzie w wieku emerytalnym, a od pierwszego większego importu pojazdów z Zachodu jak na ironię przesiedli się do nich świeżo upieczeni młodzi kierowcy.

Historia modelu

W 1991 roku w salonach pojawiły się pierwsze egzemplarze Volkswagena Golfa III generacji. Dwa lata po premierze w ofercie silnikowej znalazł się jeden z pierwszych motorów z rodziny TDI, wtedy też do produkcji trafiły odmiany kombi oraz kabriolet. W 1995 roku pod maską Golfa zagościła kolejna jednostka wysokoprężna SDI. W 1997 roku fabryki w Niemczech, Belgii i Brazylii opuściły ostatnie hatchbacki, a dwa lata później z produkcji wycofano także kombi. Kabriolet w 1998 roku przeszedł modernizację, która upodobniła go do Golfa IV generacji i od tego czasu był nadal wytwarzany aż do 2003 roku.

 Silniki

Benzynowe:


R4 1,4 (60 KM)
R4 1,6 (75- 101 KM)
R4 1,8 (75- 90 KM)
R4 2,0 (115 KM)
R4 2,0 (150 KM) wersja GTI
VR6 2,8 (174 KM)
VR6 2,9 (190 KM)

Diesle:

R4 1,9 D (64 KM)
R4 1,9 SDI (64 KM)
R4 1,9 TD (75 KM)
R4 1,9 TDI (90- 110 KM)

Między jednostkami benzynowymi nie ma wielkich różnic jeżeli bierzemy pod uwagę ich awaryjność. Ci, którzy liczą na największe oszczędności powinni zdecydować się na silnik 1,6 o mocy 101 KM, jeżeli wybiorą jednostkę słabszą to i tak nie będzie ona w stanie sprawnie rozpędzić auta i w konsekwencji zużyje tyle samo paliwa co proponowany przez mnie wariant. Spośród diesli najtrwalsze są jednostki SDI i TDI, warto też pamiętać o tym, że te pierwsze są nieco tańsze w eksploatacji.

Dane techniczne

W Volkswagenie Golfie III mamy do dyspozycji albo napęd na oś przednią albo napęd na 4 koła, który może być przekazywany za pośrednictwem 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej, bądź 4- stopniowego automatu. W najmocniejszych wersjach znajdziemy też system EDS, czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego.

W przednim zawieszeniu VW Golfa III mamy do czynienia z kolumnami resorującymi współpracującymi z trójkątnymi wahaczami poprzecznymi, z tyłu z kolei zastosowano tu belkę skrętną z wahaczami wleczonymi. Samochód sprzedawany był jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, kombi lub kabriolet. Na tej samej płycie podłogowej zbudowano również kompaktowego sedana Vento.

Awaryjność


Jako, że Volkswagen Golf III generacji nie należy już do aut najmłodszych kupienie zadbanego egzemplarza będzie niezwykle trudne, alista usterek występujących w tym modelu jest naprawdę długa. Uszkodzeniu ulega przed wszystkim mocowanie pompy wspomagania układu kierowniczego, awaryjna jest też sama przekładnia, która często może mieć luzy.

Pompa wody również nie należy do trwałych elementów. Zaraz po zakupie tego modelu najprawdopodobniej będziemy musieli wymienić koło pasowe wału korbowego, a niekiedy i alternator. Radzę też sprawdzić stan przewodów hamulcowych, które lubią przeciekać zwłaszcza te z tyłu. Zaglądając pod spód auta warto zwrócić uwagę na wycieki oleju i płynu chłodniczego, na które Golf III jest niezwykle podatny.

 Często spotykaną usterką jest też uszkodzenie przekaźnika pompy paliwa. Kompaktowy Volkswagen to jedno z najbardziej podanych na korozję aut wyprodukowanych w tamtych latach, rdza pojawia się tu przede wszystkim na tylnej klapie bagażnika, na podłodze oraz progach. Ponadto uciążliwe kłopoty mogą sprawiać: termostat, centralny zamek, szyberdach oraz rozłączająca się kostka stacyjki. Problemy pojawiają się też w związku z niewłaściwym działaniem silniczka krokowego biegu jałowego.

Użytkownicy Golfów III skarżą się na skrzypiące fotele i elementy deski rozdzielczej. Zdarzają się również pęknięcia przewodów elektrycznych w drzwiach, co skutkuje między innymi nie działaniem centralnego zamka. W wersjach 3-drzwiowych w wyniku poluzowania się zawiasów opadają drzwi. Uciążliwą usterką są też notoryczne problemy z systemem ABS, gdzie raz zawodzą czujniki przy kołach, a innym razem przepalają się bezpieczniki.

Naszym zdaniem

Volkswagen Golf III generacji to dość ryzykowana propozycja zważywszy na fakt, że większość używanych egzemplarzy jest już kompletnie wyeksploatowana lub brała udział w poważnym wypadku. O ile po jego zakupie będziemy musieli uporać się z dość dużą ilością usterek, to ceny części i napraw na pewno nie będą wysokie. Mocną stroną Golfa III jest jego wysoka popularność, niska cena i niewielka utrata wartości, dzięki czemu łatwo go będzie odsprzedać po kilku latach użytkowania. Najtańsze i zdecydowanie najbardziej ryzykowne egzemplarze kupimy za około 2000 zł, najdroższe o wiele bardziej zadbane mogą kosztować nawet ponad 9 000 zł.

autokult.pl - blog moto nr 1

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 4

+ Dodaj nowy komentarz:
 
dodany: 08.07.2014 , 17:51

ja mam ponownie tylko że jeszcze z pod kolektora ssaćego wydobywają się spaliny
~ fan ww
dodany: 16.02.2014 , 10:06

hej ja mam golfa 1.6pb i miałem ten sam problem sebo gdy padał deszcz lub była duża wilgotność powietrza samochód się dusił lub nie chciał odpalać bądź sam gasł na skrzyżowaniu było to naprawdę bardzo uciążliwe ale to kłopot z układem zapłonowym do wymiany kable zapłonowe najlepiej jakiejś pożądnej firmy ja posiadam boscha i świece ja zakupiłem ngk po tych wymianach autko działa bez problemu deszcz czy śnieg mokry śilnik odpala na strzała oprucz tego może być do wymiany cewka zapłonowa ale radził bym wymienić pierw świece i kable a puzniej śledził zachowanie śilnika Pozdrawiam
~ Dawid
dodany: 18.11.2013 , 17:33

witam.posiadam VW Golfa z silnikiem 1.6 z 1994 roku w Pb.podobno jestem jego czwartym posiadaczem:)a trzecim w Polcse od trzech lat.stan licznika wynosi jak narazie 295 tysiecy chyba ze był wczesniej kręcony:).auto spisuje sie w miare dorzre osiągami nie powala.podstawową jego wada jest korozja.progi podłoga tylna klapa nadkola.ale jesli kupi sie w miare zadbany samochod i sie o niego dba nadal to mozna sie cieszyc ze sie jest jego posiadaczem.z wszystkimmi wadami opisanymi w tym artykule sie spotkalmem w tym modelu.po prostu o samochod trzeba dbac
~ mario
dodany: 15.01.2013 , 17:44

Witam.Mam problem ze swoim golfem III.Jego rok produkcji to 1994r.,a pojemnosc skokowa to 1.4 benzynka...Problem polego na tym ze zawsze wtedy kiedy pada deszcz to auto nie chce odpalac,np.wyjezdzam do sklepu po czy wylaczam auto i po kilkunastu minutach pobytu w sklepie pruboje je odpalic i nic.Czasami jest tak,ze odpali ale auto sie dusi i nawet stojac na swiatlach ulicznych potrafi sam z siebie zgasnac.Bardzo prosze o pomoc,gdyz bylem u kilku mechanikow samochodowych i nikt nie wie na czym polega problem.Z gory bardzo dziekuje za pomoc i serdecznie pozdrawiam.
~ Sebo

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE