baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Czy zastosowany napęd w sprężarce przekłada się na jej pracę?

Czy zastosowany napęd w sprężarce przekłada się na jej pracę?

  Kategoria: bieżące  /    Dodano: Środa, 03.01.2018, 12:56

Sprężone powietrze stało się jednym z podstawowych nośników energii w zakładach przemysłowych. Jest to czynnik doskonale sprawdzający się w zasilaniu napędów maszyn oraz urządzeń.

Badania pokazują, że coraz większy odsetek zakładów przemysłowych posiada własną stację wytwarzania sprężonego powietrza. Producenci nieustannie udoskonalają swoje produkty, udostępniając w ofercie mnóstwo modeli różniących się pod względem zastosowanych rozwiązań technologicznych. Podczas zakupu instalacji do wytwarzania sprężonego powietrza powinniśmy przeanalizować wszystkie aspekty jej działania.

Sprężarka przemysłowa – budowa i zasada działania

W przemyśle powszechnie stosuje się kompresory śrubowe. Najistotniejszymi elementami urządzenia są:

Silnik elektryczny, którego podstawowym zadaniem jest zamiana energii elektrycznej na energię mechaniczną. Silnik pobiera prąd z sieci elektroenergetycznej, który zamieniany jest na energię mechaniczną w postaci momentu obrotowego.

Moduł śrubowy w bezpośredni sposób odpowiada za wytwarzanie sprężonego powietrza. Wirujące śruby zmniejszają przestrzeń pomiędzy sobą, a co za tym idzie objętość powietrza, co przekłada się na wzrost jego ciśnienia. Moduł śrubowy może wykonywać swoją pracę, dzięki momentowi obrotowemu przeniesionemu z silnika elektrycznego.

Rodzaj napędu – jeden z wyznaczników energooszczędności

Pomiędzy tymi dwoma elementami usytuowany jest określony rodzaj napędu pośredniczący w przekazywaniu energii. Jego rodzaj ma znaczący wpływ na pracę kompresora. Współcześnie, zalecanym rozwiązaniem jest innowacyjny napęd bezpośredni (1:1) minimalizujący straty energii w procesie przekazywania energii.

Jest to korzystne z punktu widzenia kosztów eksploatacyjnych związanych z użytkowaniem sprężarki.

Inne rodzaje napędu – poprzez przekładnie (pasowe lub zębate) wiążą się z ryzykiem powstawania strat energii, które w każdym przypadku powinny być ograniczane do minimum – w skali kilkudziesięcioletniej eksploatacji może to wygenerować znaczące oszczędności.

Dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że zwarta konstrukcja silnika, modułu śrubowego oraz napędu bezpośredniego nie wymaga tak intensywnej konserwacji oraz serwisu, jak rozwiązania z napędem przekładniowym pasowym.

Co jeszcze wpływa na pracę sprężarki?

Należy jednak pamiętać, że napęd bezpośredni nie jest jedynym czynnikiem mającym wpływ na pracę sprężarki. Instalacja zasilania sprężonym powietrzem jest systemem składającym się z szeregu elementów. Należą do nich m.in.:

  • chłodnica powietrza oraz oleju – odpowiedzialna za obniżanie temperatury sprężonego powietrza oraz oleju;
  • osuszacz powietrza usuwający nadmiar wilgoci ze sprężonego powietrza;
  • separator oleju – stosowany w sprężarkach olejowych, gdzie niezbędne jest usunięcie czynnika smarującego;
  • układ filtrów (wstępny, dokładny itp.) – ich zadaniem jest usuwanie różnego rodzaju zanieczyszczeń ze sprężonego powietrza – kurzu, pyłów, pozostałych cząsteczek oleju itp.;
  • układ uzdatniania kondensatu – efektem ubocznym pracy sprężarki jest mieszanina pary wodnej i aerozoli olejowych; powstaje w wyniku schłodzenia sprężonego powietrza;;
  • zbiornik sprężonego powietrza;
  • rurociąg systemu przesyłowego.

Każda z tych części ma znaczenie w kontekście funkcjonowania kompresora w codziennym użytkowaniu. Podczas zakupu takiej instalacji należy przeanalizować wszystkie elementy składowe. Potencjalne zagrożenia to np.:

  • nieszczelne rury systemu powodujące spadek ciśnienia w sieci;
  • układ filtrów o niskiej skuteczności, który obniża jakość sprężonego powietrza, co prowadzi do inicjowania procesów niszczących poszczególne maszyny i urządzenia;
  • brak funkcji płynnej regulacji prędkości obrotowej pozbawia użytkownika możliwości dostosowania wydajności sprężarki do chwilowego zapotrzebowania, co podwyższa koszty zużycia energii elektrycznej.

Źródło: Almig.pl - Sprężarki powietrza

Informacja prasowa.

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE