baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » BMW serii 5 – prestiż i kosztowny serwis?

BMW serii 5 – prestiż i kosztowny serwis?

  Kategoria: bieżące  /    Dodano: Wtorek, 25.10.2016, 12:10

Nadwozie BMW serii 5 z oznaczeniem E60 i E61 dla wersji Touring zostało zaprojektowane przez Chrisa Bangle. Premiera tego modelu wzbudziła wiele kontrowersji, zwłaszcza wśród bardziej konserwatywnych zwolenników marki. Trzeba jednak przyznać, że pomimo upływu ponad dziesięciu lat (premiera miała miejsce w 2003 roku) auto prezentuje się bardzo nowocześnie.

Szeroki wybór

W ciągu 7 lat produkcji E60 oferowane było w kilku opcjach do wyboru. Nabywcy mogli więc kupić „piątkę” z nadwoziem w wersji sedan lub kombi (od 2004 roku), z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, silnikiem benzynowym albo dieslem, z napędem na tylną oś albo 4x4. W 2005 roku na rynek wprowadzono również M5 z 10-cylindrowym silnikiem o mocy 507 KM. Jak widać, wybór był duży, jednak nie każdy mógł pozwolić sobie na zakup takiego auta. Warto przy tym wspomnieć, że E60 zostało wyposażone w zaawansowane rozwiązania techniczne, a rozbudowana elektronika dodatkowo zwiększała komfort jazdy i zapewniała bezpieczeństwo. Nic więc dziwnego, że „piątka” stała się obiektem westchnień wielu miłośników motoryzacji i nie tylko.

Za co kochamy E60?

Jedną z największych zalet tego modelu jest z pewnością jego nadwozie, które pomimo upływu 13 lat od premiery ciągle wygląda dobrze i nowocześnie. Zarówno sedan, jak i wersja kombi robią wrażenie solidnych, a jednocześnie dynamicznych. W „piątce” nie zestarzało się również wnętrze zaprojektowane nie mniej nowocześnie niż nadwozie. Warto przy tym wspomnieć, że zostało ono wykonane z materiałów wysokiej klasy, dzięki czemu wygląda dobrze pomimo upływu lat. Pasażerowie mają sporo miejsca, bagażnik jest przestronny, a wyposażenie również nie rozczarowuje. Podstawowa wersja ma 6 poduszek powietrznych, radio CD ze sporym ekranem, system iDrive i automatyczną klimatyzację. Chociaż BMW jest znane z dobrej jakości silników benzynowych na rynku wtórnym można znaleźć znacznie więcej diesli, a nabywcy mają do wyboru motory R4 i R6.

Używane BMW E60

Chociaż od zakończenia produkcji modelu E60 upłynęło już 6 lat, „piątka” cieszy się ciągle sporym zainteresowaniem wśród nabywców, i nic dziwnego. Auto jest wygodne i przyjemne w prowadzeniu, a nowoczesne nadwozie ciągle robi dobre wrażenie. Oczywiście nie pozostaje ono bez wad. W turbodieslach często uszkodzeniu ulegają: 2-masowe koło zamachowe, turbosprężarka i wtryskiwacze, zaś w silnikach po modernizacji – łańcuch rozrządu. Znacznie lepszą trwałość ma silnik diesel 3.0 R6, gdzie koszt naprawy usterek jest niższy. W motorach benzynowych z kolei pojawiają się problemy z cewkami zapłonowymi, wtryskiwaczami oraz czujnikiem niskiego ciśnienia paliwa. Oprócz tego w „piątce” szwankować może elektronika, a także układ jezdny o aluminiowej konstrukcji – jeśli w sworzniach pojawiają się luzy, trzeba będzie wymienić cały wahacz. Pomimo tych problemów, warto zastanowić się nad zakupem E60 – auto prowadzi się dobrze, jest komfortowe i bogato wyposażone, może więc dostarczyć mnóstwo frajdy.

Szukasz oryginalnych części do E60? Sprawdź ofertę Sklepu BMW

Artykuł sponsorowany.

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE