baza firmogłoszenianewsyforummultimedia

 Reklama: 

3miastomoto.pl » strona główna » aktualności » Domowe lakierowanie samochodu

Domowe lakierowanie samochodu

  Kategoria: bieżące  /    Dodano: Poniedziałek, 16.11.2015, 21:14

Czy możliwe jest naprawienie uszkodzonej powłoki lakierniczej w domowych warunkach i bez dysponowania profesjonalnym sprzętem lakierniczym? W jaki sposób przygotować powłokę, czym lakierować i w jaki sposób, aby efekt był jak najbardziej zbliżony do profesjonalnej powłoki lakierniczej nałożonej przez profesjonalistę?

Już na samym początku rozważań na temat amatorskiego lakierowania elementów konieczne jest zaznaczenie, że najlepsze efekty uzyskamy stosując pistolet lakierniczy napędzany sprężonym powietrzem z kompresora. W przypadku jednorazowych napraw jego zakup nie ma jednak sensu – byłby nieopłacalny ekonomicznie. Rozwiązaniem jest zastosowanie lakierów samochodowy w sprayu. Co powinniśmy o nich wiedzieć przed zakupem?

 

1K, czy 2K, czyli lakiery samochodowe w sprayu!

 

Przede wszystkim konieczne jest rozróżnienie na lakiery jednokomponentowe oraz dwukomponentowe, tj. z utwardzaczem. Te drugie z łatwością rozpoznamy w sklepie po metalowej puszce zawierającej dwie komory, które przy pomocy specjalnej zawleczki można ze sobą połączyć tym samym sprawiając, że lakier zmiesza się z utwardzaczem. Tego typu lakiery dwukomponentowe są znacznie trwalsze niż jednokomponentowe, jednak okraszone jest to znacznie krótszym czasem ich użycia – przeważnie tylko kilka godzin!

 

Podsumowując wybór spreyu – jeżeli jesteśmy w stanie wydać odrobinę więcej na lakier to warto przejrzeć przede wszystkim ofertę lakierów dwukomponentowych.

 

Przygotowanie powierzchni

Lakiery samochodowe w sprayu wymagają takiego samego przygotowania powierzchni jak w przypadku lakierów nakładanych pistoletem lakierniczym – musi być ona równa, odpowiednio wyszlifowana oraz odtłuszczona. Przed samym lakierowaniem warto dodatkowo przetrzeć powierzchnię ściereczką antystatyczną. Samo lakierowane miejsce trzeba dokładnie rozszlifować wraz z „okolicą” - nie skupiamy się jedynie na zarysowaniu, ale na całej okolicznej powierzchni, aby uniknąć następnych nierówności wpływających na efekt finalny. Warto pamiętać, że na efekt końcowy lakierowanie lakierem samochodowym w sprayu pracujemy już od samego początku, od przygotowania powierzchni! Warto zacząć od papieru ściernego w okolicach gradacji 200, aby później przejść przez 400 do 600. W ten sposób dobrze przygotujemy powierzchnię (może to zająć kilka godzin). Pamiętajmy również o dobrym zabezpieczeniu elementów sąsiadujących!

 

Lakier pod kolor?

 

W mieszalniach lakierów z łatwością dostaniemy niemal dowolny lakier w sprayu. W przypadku produktów jednokomponentowych są one przeważnie dostępne od ręki w gotowych puszkach, które możemy dobrać po kodzie naszego lakieru (do znalezienia na tabliczce znamionowej pojazdu), bądź też zlecić dorobienie ich specjalnie dla nas. Wydaje się, że ta druga opcja, zwłaszcza po pobraniu próbki rzeczywistego koloru lakieru, który przez lata działania czynników atmosferycznych mógł delikatnie zbladnąć, jest lepszym rozwiązaniem – zapewnia dokładniejsze spasowanie kolorów po lakierowaniu.

 

Pamiętajmy również o tym, że wiele zależy od naszych umiejętności. Lakier powinniśmy nakładać zgodnie z zaleceniami producenta, które znajdziemy na każdej puszce lakieru samochodowego!

Źródło: Tekst powstał w oparciu o materiały dostarczone przez Lakiery24.com

Komentarze do artykułu

Komentarzy w artykule - 0

+ Dodaj nowy komentarz:
 

Redakcja serwisu 3miastomoto.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie. Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.

Regulamin komentowania artykułów w serwisie 3miastomoto.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie 3miastomoto.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  2. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  3. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  4. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  5. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  6. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy (lub ich części) należy usunąć.


GOOOGLE